با توجه به بازگشت مسافران قشمی؛

فرماندار قشم: هفته آینده برای کنترل شیوع کرونا در قشم تعیین کننده است



با توجه به بازگشت ساکنان جزیره قشم از سفر، هفته آینده برای کنترل شیوع ویروس کرونا در این شهرستان بسیار حساس و تعیین کننده است.

به گزارش صبح ساحل، علیرضا نصری روز چهارشنبه در نشست ستاد کدیریت کرونای شهرستان قشم افزود: شهروندانی که خارج از شهرستان بوده و وارد جزیره قشم می‌شوند،  باید  ۲ هفته در اقامتگاه ، شرایط خود مراقبتی را رعایت نموده و به هیچ عنوان از محل سکونت خود خارج نشوند.

 وی ادامه داد: این طرح شامل تمام افراد از جمله نیروهای شاغل در صنایع و کارخانجات و شرکت، کارمندان دولتی و خصوصی و نیروهای نظامی، انتظامی، اصناف، بازاریان و سایر افراد می شود

فرماندار قشم تصریح کرد: همچنین خودروهای شخصی افراد از سفر برگشته، طی مدت خود مراقبتی در شهرستان تردد نداشته باشند.

وی افزود: طرح فاصله گذاری اجتماعی همچنان ادامه دارد و در ۹ ایستگاه بازرسی درون شهرستان نیز پایش کنترلی و بهداشتی انجام می‌گیرد.

نصری ادامه داد: برای رسیدن به شرایط پایدار و عادی، مردم باید با صبوری به همکاری مطلوب خود ادمه دهند.

وی اظهار کرد: فعالیت کسانی که وارد شهرستان می‌شوند تا ۲ هفته مورد پایش قرار می گیرد و انتظار میرود این افراد به منظور سلامت خانواده و قشموندان  توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

بازگشایی اصناف خرد از ۲۳ فروردین ماه

فرماندار قشم گفت: ممکن است در بخش‌هایی کنترل ها تعدیل یا کاهش یابد و درمواردی نیز بر حسب ضرورت کنترل‌‎ها با شدت بیشتری اعمال شود.

وی افزود:با هدف عبور از مرحله ی فاصله گذاری  اجتماعی به فاصله گذاری هوشمند و فعالیت‌های عمومی، مشاغل و اصناف بازگشایی می‌شوند.

نصری ادامه داد: بدین منظور از ۲۳  فروردین ماه،  مشاغلی که پرخطر محسوب نمی شوند، به ویژه اصناف خرد،با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود یکهزار و ۵۵۰ کیلومتر مربع وسعت و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها