کمک بیش از 219 میلیارد ریالی کمیته امداد هرمزگان به سالمندان در سال گذشته



معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: مبلغ ۲۱۹ میلیارد و ۲۵۰میلیون ریال کمک معیشتی درسال گذشته به سالمندان تحت پوشش این نهاد اختصاص یافت.

به گزارش صبح ساحل، احمد پایان  روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: درحال حاضر ۵۹ هزار و ۸۴۳ نفر سالمند در قالب ۴۵ هزار و ۵۹۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد هرمزگان هستند.
وی بیان داشت: تعداد ۲۳ هزار و ۶۶ خانواده زنان سالمند سرپرست خانوار و ۲۲هزار و۵۲۴خانواده مردان سالمند است.
 معاون کمیته امداد هرمزگان اظهارداشت: حدود ۳۵ هزار و ۱۶ خانوار از این سالمندان در مناطق روستایی زندگی می‌کنند و از خدمات این نهاد بهره مند می باشند.
وی گفت: کمیته امداد در کنار پرداخت کمک های معیشتی،  ماهانه مبلغ یک میلیون و۵۰۰ هزار ریال در قالب کمک‌ هزینه نگهداری و مراقبت از سالمندان بیمار و زمین گیر و همچنین کمک به تهیه ویلچر، تخت، تشک طبی، واکر، عصا و یا سایر اقلام ضروری و مورد نیاز به سالمندان پرداخت می کند.
پایان یادآور شد: کمیته امداد در راستای بهبود وضعیت سلامت جامعه سالمندان، برنامه هایی همچون کارگاه‌های آموزشی با محتوای مربوط به بهداشت فردی و روانی سالمندان را نیز با همکاری دستگاه‌های مرتبط ازجمله دانشگاه علوم پزشکی، حوزه علمیه و سازمان بهزیستی در طول سال برای این خانواده ها برگزار می‌کند.

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها