استاندار هرمزگان:

بنیاد مسکن سه هزار واحد مسکونی در هرمزگان می سازد



استاندار هرمزگان گفت: برای ساخت سه هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی ساخت مسکن ،زمین در اختیار بنیاد مسکن استان قرار گرفته است.

فریدون همتی چهارشنبه شب در نشست شورای مسکن استان هرمزگان اظهار داشت: در راستای کمک به تسریع در اجرای این طرح، ۵۰ درصد از هزینه صدور پروانه ساخت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن از سوی شهرداری ها تخفیف داده می شود.

وی ادامه داد: پنجاه درصد مابقی نیز درحال حاضر گرفته نمی شود تا بنیاد مسکن بتواند به سرعت این واحدها را بسازد و آماده بهره برداری کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طبق تصمیم های اتخاذ شده هزینه‌ای از سوی نظام مهندسی نیز برای برای ساخت واحدهای مسکونی در قالب این طرح، فعلا دریافت نمی‌شود.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از صحبتهای خود در این نشست موضوع تامین مسکن کارکنان اداره ها و بنگاه های اقتصادی و تولیدی را نیز مورد اشاره و بررسی قرار داد.

همتی اظهار داشت: در این راستا اداره ها و بنگاه ها در اسرع وقت نسبت به ثبت نام و تشکیل پرونده برای کارکنان بدون مسکن که تاکنون از تسهیلات این حوزه نیز استفاده نکرده اند، اقدام کنند تا اطلاعات دقیقی از تعداد این افراد مشخص شود.

به گفته وی برای تامین مسکن کارکنان اداره ها و بنگاه‌ها، هرکدام از دستگاه‌ها که دارای زمین مازاد می‌باشند، می‌توانند برای ساخت مسکن کارکنان خود از آن استفاده کنند و در غیر این صورت، زمین مورد نیاز برای این کار از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان، تامین خواهد شد.

وی یاد آور شد: برای ساخت این واحدهای مسکونی از ظرفیت تعاونی های مسکن استفاده می شود و همچنین ارگان های بدون تعاونی می‌توانند، تعاونی های جدید مسکن تشکیل دهند.

طرح مسکن ملی با هدف ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی  در کشورتا پایان سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفته است وهدف از اجرای این طرح خانه‌دار کردن بخشی از جامعه است که واحد مسکونی ملکی در اختیار ندارند.

به متقاضیان صد میلیون تومان وام با بهره ۱۸ درصد پرداخت می‌شود و آورده اولیه هر فرد باید سی میلیون تومان باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها