دانش‌آموزان استثنایی استان بوشهر از آموزش‌های مجازی بهره‌مند شدند



رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر گفت: ۱۲۰۰ دانش‌آموز استثنایی با نیاز ویژه این استان از آموزش‌های مجازی دوران تعطیلات ناشی از شیوع ویروس کرونا بهره‌مند شدند.

به گزارش صبح ساحل، نصرالله نوروزی روز چهارشنبه گفت: در پی شیوع ویروس بیماری کرونا، تعطیلی مدارس و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر اجازه نداد در جریان آموزش این دانش‌آموزان وقفه‌ ایجاد شود.

وی یادآور شد: در این ایام روند فراگیری دانش‌آموزان در فضای مجازی بویژه شبکه شاد بخوبی انجام شد و برای آندسته از دانش‌آموزان با شرایط ویژه که به هر دلیلی از جمله نبود ابزارهای مورد نیاز و یا شبکه اینترنت امکان استفاده از فضای مجازی برای آنها فراهم نبود نیز راهکارهایی در پیش گرفته شد.

نوروزی اضافه کرد: همکاران ما در این زمینه اقدام به تولید و توزیع بسته‌های آموزشی مکتوب و یا ضبط فیلم‌های آموزشی در قالب لوح فشرده کرده و در اختیار اولیا قرار دادند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر گفت: در این بین دانش‌آموزان با آسیب شنوایی که ۶۶ نفر هستند و بدلیل نیاز خاص آنها با نوع ارتباطی که این دانش‌آموزان با معلم خود از طریق زبان اشاره و یا لب خوانی داشتند، نوع آموزش در این ایام تعطیلات مدارس نیز ویژه بوده و با حضور در منزل دانش‌آموز با اجازه و رضایت ولی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفته‌است.

نوروزی ادامه داد: ۵۲ نفر از دانش‌آموزان ما نیز در مدارس عمومی تحت عنوان دانش‌آموزان تلفیقی در حال تحصیل هستند که با وجود یک رابط تلفیقی امور تحصیلی و توانبخشی آنها پیگیری می‌‍شود تا به هیچ عنوان از آموزش محروم نشوند.

وی بیان داشت: ۴۵۰ معلم رسمی، پیمانی، حق التدریس و پاره وقت در استان بوشهر آموزش دانش‌آموزان با نیاز ویژه را برعهده دارند.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها