مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان:

مشکل مسکن ایتام در مناطق روستایی هرمزگان را به صفر رسانده‌ایم



مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: مشکل اصلی خانواده‌های ایتام در هرمزگان بحث مسکن بوده که مفتخریم با افتخار اعلام کنیم مشکل مسکن ایتام در مناطق روستایی را به صفر رسانده‌ایم.

به گزارش صبح ساحل، صبح امروز همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) آیین تجلیل از حامیان برجسته ایتام در استانداری هرمزگان برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان در این مراسم حامیان ایتام را مجاهدان فی سبیل الله دانست و افزود: به جهت اینکه کار خیر باید گفته شود تا تکثیر شود با وجود اینکه بسیاری از خیرین و حامیان ایتام از حضور در انظار پرهیز دارند.

علی الهیاری بیان کرد: در هرمزگان از لحاظ سرانه یتیم بودن بالاتر از سرانه کشوری است و در کشور به ازای هر 1000 نفر یک یتیم وجود دارد که در استان هرمزگان به ازای هر 1000 نفر 4.5 یتیم وجود دارد. ما خدماتی که از حامیان ایتام برای رفع مشکلات دریافت می‌کردیم در سال گذشته 7 میلیارد تومان بود که خوشبختانه توانستیم این میزان را به 29 میلیارد تومان افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: مشارکت دستگاه‌های اجرایی و کارکنان دولت در طرح حامیان ایتام به نسبت استان‌های دیگر بسیار پایین بوده است و علی رغم ابلاغی که استاندار هرمزگان به دستگاه‌ها داشتند وضعیت رضایت بخشی را در این حوزه شاهد نیستیم. 

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان ابراز داشت: بنگاه‌های اقتصادی استان هرمزگان و صنایع علیرغم تمام جلسات حضوری که با مدیران صنایع گرفته‌ایم اما حضور پررنگی در بحث حمایت از ایتام نشان نداده‌اند و از این حیث هم توفیقی حاصل نشده است.

وی عنوان کرد: مشکل اصلی خانواده‌های ایتام در هرمزگان بحث مسکن بوده که مفتخریم با افتخار اعلام کنیم مسکن ایتام در مناطق روستایی را به صفر رسانده‌ایم البته در شهرستان بشاگرد به دلیل صعب‌العبور بودن راه‌ها نتوانستیم در حد لازم ظاهر شویم. در بحث مسکن ایتام در شهرهای بزرگ استان هم اکنون 419 خانوار فاقد مسکن داریم که علیرغم مکاتبات با مسکن و شهرسازی هنوز توفیقی حاصل نشده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها