تحقق مطالبه گری در جامعه با تشکیل گروه های جهادی



دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان با اشاره به ضرورت تشکیل گروه‌های جهادی ، گفت: مطالبه‌گری با تشکیل گروه‌های جهادی تخصصی در جامعه محقق می شود.

به گزارش صبح ساحل، حجت الاسلام حسن کریمی در دیدار با مسئول سازمان بسیج طلاب هرمزگان اظهار کرد: سازمان بسیج طلاب دارای ظرفیت فرهنگی و فکری بسیار بالایی است و در زمینه فعالیت رسانه‌ای برای احیای دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جهت دهی افکار عمومی قابلیت‌های ارزنده‌ای را دارا است.

وی با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصدی گری در امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را ندارد، افزود: تولید محتوا براساس معیارها و ارزش‌های اسلامی و احیا این دو فریضه الهی در سطح جامعه  را وظیفه خود می‌داند.

حسن کریمی ادامه داد: یکی از رویکرد‌های اصلی ستاد پیگیری مطالبات مردمی در تمامی حوزه‌ها و همچنین مطالبات مقام معظم رهبری است و با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان سال جهش تولید، مفهوم جهش تولید یکی از بزرگترین معروفات است و برای اجرای این شعار باید تمام توان و همت خویش را در جهت برنامه ریزی متناسب  برای تحقق آن انجام دهند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اینکه  جامعه ما یک جامعه مطالبه‌گر نیست، افزود: چه کسی باید  جامعه را به سمت و سوی مطالبه‌گری سوق دهد؟ باید افرادی که اهل فکر و اندیشه در تحقق آن بیشترین تلاش و همت را انجام دهند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: اگر همه نهادها  و سازمان‌ها به وظیفه مطالبه‌گری خود عمل کنند. بخش زیادی از فرمایشات مقام معظم رهبری  محقق می شد و نشان دهنده  بی توجهی به مطالبه‌گری درسطح  جامعه است.

حسن کریمی یادآورکرد: از طریق بسیج طلاب یک مطالبه گری جدی را در جامعه بوجود بیاوریم و گروه‌های مختلف جهادی را به سمت مطالبه گری سوق دهیم و گروه‌های جهادی تخصصی در جهت مطالبه‌گری راه‌اندازی کنیم و آموزش دهیم که چگونه از نهادها و دستگاه‌های اجرایی مطالبه‌گری کنند که خواسته‌ها و منویات مقام معظم رهبری اجرای شود و قدم بعدی اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه یعنی همان مطالبه گری است. مطالبه معروف‌ها از نهاد های حکومتی و مطالبه عدم منکرات است .

  دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر از نیاز های اصلی جامعه ایده آل است 

مسئول سازمان بسیج طلاب استان هرمزگان نیز در این دیدار ضمن قبولی طاعات و عبادات در ماه اظهار داشت: ماه رمضان، ماه خودسازی، خود شناسی و خداشناسی است و در واقع انسان در یکی از ماه‌های که می‌تواند عقربه‌های زندگی خود را تنظیم کند و باعث کمالات، رشد معنوی و فرصت برای استفاده از کلام الهی را خود فراهم کند.

حجت الاسلام برزگر ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات و نیازهای اصلی جامعه ایده ال است.

وی با بیان این که شناخت معروفات و منکرات هر دو لازمه در زندگی است، یعنی اینکه ما فقط معروفات را بشناسیم و منکرات را ندانیم معروف کارآیی ندارد، اضافه کرد: از طرف دیگر انسان از معروفات دور شود و فاصله بگیرد باز هم مشکل ایجاد می شود.

حجت‌الاسلام برزگر افزود: قرآن کریم نیز یک جامعه رو به کمالات بالا را، جامعه‌ای می‌داند که توجه خاص و ویژه  به این دو فریضه الهی کند و یکی از برنامه‌های اصلی سپاه و بسیج پیاده کردن خواسته‌ها و مطالبات فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی همچنین اظهار کرد: طلاب و روحانیون در جهت شناخت معروفات و منکرات در سطح جامعه برای پویایی نظام اسلامی از تمام طریق به ویژه در فضای مجازی آمادگی خود را اعلام می‌کند و بهترین راه برای کاهش منکرات، شناسایی و احصای معروفات در جامعه است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها