معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان:

تقویت بخش خصوصی، زمینه‌ساز تحول در بخش‌های مختلف اقتصادی می‌شود



معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: بانک‌ها در شرایط شیوع ویروس کرونا حداکثر کمک و همراهی را با فعالان بخش تولید هرمزگان به عمل‌آورند تا شاهد خللی در مسیر تولید نباشیم.

به گزارش صبح ساحل، ایرج حیدری صبح امروز (۲۴ اردیبهشت‌ماه) در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان، افزود: دستگاه‌های اجرایی در سال جهش تولید با ارائه راهکارهای عملیاتی، موانع پیش روی فعالان بخش تولید در هرمزگان را به حداقل ممکن برسد.

وی اظهار کرد: سرعت بخشیدن به روند صدور مجوزهای موردنیاز برای سرمایه‌گذاری و پاسخ به استعلامات موردنیاز در کمترین زمان ممکن موضوعات مهمی است شرایط را برای جهش تولید بیش‌ازپیش مهیا می‌کند.

حیدری تصریح کرد: با توجه به اهمیت بخش تولید، مسائل و مشکلات بخش‌های مختلف تولیدی در زمینه‌های تأمین سرمایه در گردش، مالیاتی، تأمین اجتماعی و زیرساخت‌ها در کمترین زمان ممکن در کارگروه تسهیل و رفع موانع بررسی و تصمیمات لازم برای رفع آن‌ها اتخاذ می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: بانک‌ها در شرایط شیوع ویروس کرونا حداکثر کمک و همراهی را با فعالان بخش تولید هرمزگان به عمل‌آورند تا شاهد خللی در مسیر تولید نباشیم.

حیدری با اشاره به اینکه تقویت بخش خصوصی و مهیا بودن شرایط برای فعالیت این بخش زمینه‌ساز تحول در بخش‌های مختلف اقتصادی می‌شود، خاطرنشان کرد: میدان دادن به بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف می‌تواند کمک خوبی به بخش دولتی برای توسعه زیرساخت‌ها باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان اضافه کرد: شرکت پالایش بندرعباس موانع پیش روی فعالان بخش انرژی را مرتفع سازد و زمینه جهش تولید در زمینه تولید فرآورده‌های نفتی با به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها را مهیا سازد.

وی اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط به‌ویژه راه و شهرسازی و راهداری موانع پیش روی توسعه شبکه برق منطقه تیاب شهرستان میناب را در کمترین زمان ممکن مرتفع سازد تا مردم این منطقه و صنایع مرتبط با پرورش آبزیان با مشکل تأمین برق مواجه نگردند.

حیدری بیان کرد: در کنار سرمایه‌گذاری‌های وزارت نیرو برای ایجاد زیرساخت‌های برق‌رسانی به طرح‌های سرمایه‌گذاری، شرکت سهامی برق منطقه‌ای استان از پتانسیل بخش خصوصی نیز می‌تواند برای کاهش مشکلات در این بخش بهره ببرد.

به گزارش ایسنا، در این نشست مسائل و مشکلات چندین واحد تولیدی فعال در بخش‌های مختلف بهداشت و درمان، گردشگری، کشاورزی، صنعتی،‌ شیلاتی و خدماتی با حضور دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، بانک‌ها و صاحبان واحد‌های تولیدی بررسی و دستورات لازم برای رفع آن‌ها از سوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان صادر شد.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها