ضد عفونی لنج‌های باری چوبی در بندرشهید باهنر/ خدمه لنج‌ها غربالگری و تب سنجی می‌شوند



به گزارش صبح ساحل، مدیراداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان روز یکشنبه اظهارداشت: لنج‌های باری سنتی قبل و بعد از بارگیری توسط تیم‌های بهداشتی دریایی و بندری ضد عفونی و گند زدایی می‌شوند.

حمیدرضا محمدحسینی در اجرای گندزدایی لنج‌های باری سنتی چوبی این بندر افزود: تمامی پروتکل‌های بهداشتی تدوین شده در جهت مقابله با ویروس کویید- ۱۹ به شکل مداوم در بندر شهید باهنر و بنادر شرق استان در حال انجام است.

به گفته وی، به طور میانگین در روز تعداد ۱۰ تا ۱۵ لنج باری سنتی چوبی در بندر رفت و آمد دارند که این امر ضرورت رعایت الزامات بهداشتی و اقدامات مراقبتی با حساسیت و به شکل مستمر را دوچندان کرده است.

این مسوول ادامه داد: همچنین غربالگری و تب سنجی خدمه لنج‌های باری از دیگر مواردی است که در دو نوبت در هنگام تخلیه و بارگیری توسط تیم‌های بهداشتی انجام می‌شود.

محمدحسینی یادآور شد: از زمان شیوع کرونا اداره بنادر و دریا نوردی شهید باهنر با تشکیل کارگروه هایی و براساس ابلاغیه ها از سوی سازمان بهداشت جهانی و ستاد مبارزه با کووید-۱۹ در استان به مقابله با این ویروس بدون مرز پرداخته است.

بنادر شهید باهنر، شهید حقانی، هرمز، تیاب، سیریک و جاسک در زیرمجموعه اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق استان هرمزگان قرار دارند که بیشتر فعالیت‌های تجاری از طریق بنادر شهید باهنر، تیاب و جاسک صورت می‌گیرد.

بندر شهید باهنر از بنادر چند منظوره قدیمی استان هرمزگان و سومین بندر ترانزیتی کشور است.

سخنگوی وزارت بهداشت امروز یکشنبه اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی یک هزار و ۸۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

به گفته کیانوش جهانپور، از بین مبتلایان جدید، ۳۴۰ مورد بستری و ۱۴۶۶ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۲۰ هزار و ۱۹۸ نفر رسید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها