راه اندازی و ارتقاء نسل سوم 3G شبکه همراه اول در 30 نقطه از مناطق روستایی

روستاهای هرمزگان نسل سومی شدند


نویسنده: سامیه طهورنیان

 از اول سال جاری تاکنون 30  نقطه از مناطق روستایی هرمزگان تحت پوشش اینترنت نسل سوم 3G  قرار گرفتند.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه ، متخصصین حوزه ارتباطات سیار منطقه هرمزگان و در راستای توسعه و ارتقاء شبکه ارتباطی در روستا‌ها و مناطق محروم استان، از اول سال جاری تاکنون 30 نقطه از مناطق روستایی تحت پوشش اینترنت نسل سوم 3G  قرار داده‌اند .

 مُغدان و کوهیج شهرستان بستک ، کارخانه سیمان و بُناب بندرخمیر ، سراتک و بُندر شهرستان میناب ، درالوى بشاگرد ، تنب بزرگ ، بند حاج علی ، بیوتکنولوژی ،پلاژ ساحلی ریگو ،دیرستان ، شیب دراز ،باسعیدو و دوربنی شهرستان قشم ، بحل شهرستان جاسک ،هاشم آباد شهرستان حاجی آباد ، باغ شاه و حسین آباد نازدشت شهرستان رودان ،سد ابتکار ،کشکوه ، دمیلو ، پاسگاه گنو،و جلابی از توابع شهرستان بندرعباس تحت پوشش 3G  قرار گرفتند.

 با راه‌اندازی و ارتقاء شبكه همراه اول و همچنين افزايش پهناى باند، اهالى اين روستاها می‌توانند از خدمات اینترنت نسل سوم همراه اول بهره‌مند شوند.

دایری اینترانت برای ترجمان‌ها ، شرکت‌ها و نهادهای اجرائی استان

به دنبال تحقق کیفیت حداکثری توسعه و تأمین خدمات موردنیاز مشتریان و نیز استفاده از امکانات فناوری جهت ترجمان‌ها ،شرکت‌ها و نهادهای و بهره‌گیری از مزایای آن در انجام امور اداری به‌صورت الکترونیکی ، بستر ارتباطی اینترانت جهت اداره تعاون کار و رفاه سردشت بشاگرد ، شورای شهر قشم، اداره راه و ترابری شهرستان بندر لنگه، مرکز فنی و حرفه‌ای ، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی شهرستان بندرعباس راه‌اندازی گردید  .

اینترانت شبکه ارتباطی است که منحصراً بین سازمان مربوطه و اجزای آن به صورت کاملا امن پیاده سازی می شود.

نسل سوم 3G

با شروع قرن جدید مخابرات نیاز به یک انقلاب بزرگ داشت و آن‌هم نسل سوم شبکه تلفن همراه 3G بود. 3G برخلاف GSM که نسلی برای انتقال صدا و پیام بود، این نسل جدید سرعت‌بالا برای انتقال فایل‌های چندرسانه‌ای را فراهم ساخت. در نسل سوم همه‌چیز در قالب اطلاعات دیجیتال منتقل شد و امکاناتی از قبیل تماس‌های تصویری بی‌سیم، باکیفیت مناسب قابل‌استفاده گردید. نسل سوم شبکه‌های تلفن همراه یا 3G، در سال 2003 به آمریکا وارد شد. با کمترین سرعت اینترنت 144 کیلوبایت بر ثانیه، قرار بود شبکه موبایل با باند پهن را تأمین کند؛ اما امروزه به خاطر انواع مختلف 3G، یک اتصال از این نوع می تواند سرعتی بین 400 کیلوبایت بر ثانیه تا ده برابر بیشتر از آن را برایتان فراهم کند. حداکثر سرعت در 3G به 42 Mbps می رسد ولی در ایران طبق قوانین جمهوری اسلامی این سیستم را حداکثر تا سرعت نیم مگابیت یا 0.5 Mbps ارائه می دهد.

 

  مخابرات

طریقهٔ استفادهٔ بهینه از حالت 3G در شرایط ناپایدار

عموماً گوشی‌ها روی گزینه اتوماتیک هستند و به هنگام ارتقاء شبکه، متوجه اختلالات می‌شوند در نتیجه برای فعالسازی 3G در شرایطی که شبکه‌آنتن‌دهی آن به صورت استیبل (حالت ثبات) درنیامده‌است، بهتر هست مشترکان خودشان به‌صورت دستی موبایلهای خود را روی حالت 3G قرار دهند. با این کار مشترکین کمتر متوجه اختلالات در شبکه‌های اینترنتی می‌شوند

اینترنت نسل سوم همراه اول

همراه اول اینترنت نسل سوم و نسل چهارم خود را با نام نوترینو معرفی کرد عمده تفاوت این نسل اینترنت با نسل دوم آنها در این است که می توانید اطلاعات را با سرعت بسیار بالای منتقل نمایید. اینترنت 2G برای ارسال و دریافت اطلاعات از سرویس های مکالمه بهره می برد و به همین دلیل از سرعت کمی برخوردار می بود و حالا همراه اول با ارائه اینترنت پرسرعت خود (نوترینو) گامی بلند در جهت ارتباط سریع برداشته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها