۲۳۳ دریانورد تبعه هندی از طریق بندر باهنر به کشورشان بازگشتند



مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از انتقال ۲۳۳ نفر از دریانوردان تبعه هند از طریق بندر شهید باهنر به کشورشان خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، حمید رضا محمد حسینی در تشریح حضور کشتی هندی جهت بازگرداندن اتباع هندی به کشورشان بیان داشت: براساس توافقات دیپلماتیک صورت گرفته روز گذشته ۱۹ خردادماه و در مرحله نخست، تعداد ۲۳۳ نفراز اتباع هندی که به دلیل تصمیمات جهانی ناشی COVID-۱۹ و محدودیتهای ترددی متاثر از آن، امکان بازگشت به کشورشان مهیا نبود از طریق بندر شهید باهنر بندرعباس به کشور هندوستان منتقل شدند.

حسینی اظهار داشت: پس از شیوع ویروس جهانشمول کویید- ۱۹، بمنظور جلوگیری از تاثیرات این ویروس نوپدید تمهیداتی از سوی مجامع بین المللی مبنی بر تردد دریانوردان اندیشیده شد که تصمیمات اتخاذی محدودیتهای ترددی را برای اتباع کشورها دربر داشت.

مدیر اداره بنادر و دریا نوردی شهید باهنر با بیان اینکه محدویتهای جهانی اعمال شده متاثر از ویروس کرونا مشکلات ترددی را برای اتباع هندی که در خلیج فارس و دریای عمان به فعالیت دریایی مبادرت داشتند ایجاد کرده بود اظهارداشت: با هماهنگی های دیپلماتیک بین وزارت امورخارجه دو کشور سازمان بنادر و دریا نوردی و نیروی دریایی ارتش، استانداری هرمزگان، نماینده وزارت امور خارجه در استان و سفارت هند، زمینه انتقال تعداد ۱۰۰۰ نفر از اتباع هندی که در استان های هرمزگان و بوشهر به پیشه ملوانی مشغول بودند به کشور شان فراهم شد.

حسینی بیان داشت: روز گذشته با پهلو گیری یک فروند شناور نظامی هندی در بندر شهید باهنر در مرحله نخست تعداد ۲۳۳ نفر ازاین دریانوردان با رعایت کلیه دستورالعمل های کنترلی و مراقبتی ابلاغی از سوی سازمان بهداشت جهانی ( WHO) به کشور هندوستان  منتقل شدند .

وی خاطر نشان کرد : بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته زمینه انتقال تعداد ۷۵۰ نفر از اتباع باقی مانده نیز طی هفته های آتی فراهم خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در فرایند غربال گری اتباع هندی که با حضور نمایندگان مرکز بهداشت استان انجام گرفت خوشبختانه هیچ گونه علائم و مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا مشاهده نشد تصریح کرد: کلیه اقدامات انجام شده نظیر اخذ مجوز های بهداشتی، صدور روادید، غربالگری کلیه مسافرین، با حضور دستگاههای ذیربط و نمایندگان ارشد سفارت هند به انجام رسید.

لازم به ذکر است پایانه مسافری بین المللی بندر شهید باهنر (خلیج فارس) با مساحت ۳۸۰۰ متر مربع یکی از بزرگترین ترمینال های مسافری کشور بوده که در امر جا به جایی مسافر دریایی بین ایران و کشور های حوزه خلیج فارس فعالیت می نماید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها