تاکید حکیم بر لزوم حل و فصل پرونده های عراق و کویت



«سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق امروز (یکشنبه) در دیدار «احمد ناصر المحمد الصباح»، وزیر امور خارجه کویت بر لزوم حل و فصل پرونده‌های باقی مانده میان دو کشور تاکید کرد.

به گزارش صبح ساحل، در این دیدار که در دفتر جریان حکمت ملی در بغداد برگزار شد، دو طرف درباره پرونده‌های مورد اهتمام مشترک میان عراق و کویت رایزنی کردند و حکیم از وزیر خارجه کویت به خاطر انتقال پیام امیر، ولیعهد، نخست‌وزیر و رئیس مجلس این کشور قدردانی کرد.

به گزارش دفتر رسانه ای جریان حکمت ملی، حکیم در ادامه بر اهمیت اجرا شدن تصمیم های کنفرانس بین‌المللی بازسازی عراق که در کویت برگزار شده بود، تاکید کرد.

دو طرف همچنین درباره بازسازی شهرهای عراق و مقابله با ویروس کرونا و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند که دیدگاه‌هایشان در زمینه تداوم مقابله با تروریسم از منظر امنیتی یکسان بود.

حکیم در پایان با بیان اینکه ماموریت‌ دولت جدید عراق همزمان دربردارنده چالش و فرصت است، بر لزوم حل و فصل پرونده‌های باقی مانده میان عراق و کویت با مد نظر قرار دادن مناسبات تاریخی دو کشور و ملت در همه سطوح تاکید کرد.

احمد ناصر الصباح وزیر امور خارجه کویت صبح امروز در راس هیاتی وارد بغداد شد و با همتای عراقی خود، نخست‌وزیر، رئیس جمهوری و رئیس پارلمان این کشور دیدار کرد.

نخست‌وزیر عراق و وزیر امور خارجه کویت در مذاکرات امروز خود در بغداد، امنیت آبی، تروریسم و بحران اقتصادی را چالش مشترک دو کشور دانستند.

دفتر نخست‌وزیری عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور و «احمد الناصر المحمد الاحمد الصباح» وزیر خارجه کویت، امنیت آبی و تروریسم به علاوه بحران اقتصادی و افت قیمت جهانی نفت را چالش‌های پیش‌روی دو کشور دانستند.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها