دستاورد دیدار نمایندگان و استاندار هرمزگان با نوبخت: اعتبارات ویژه‌ای به بهداشت و درمان هرمزگان اختصاص یافت



رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان گفت: نمایندگان استان به همراه استاندار و رییس سازمان برنامه و بودجه استان با نوبخت معاون رئیس جمهور، اعتباراتی ویژه برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان استان بخصوص بدلیل شیوع گسترده کرونا در استان اختصاص یافت.

به گزارش صبح ساحل، احمد جباری اظهار کرد: عصر دیروز دوشنبه 2 تیرماه اعضای مجمع نمایندگان استان شامل هر 5 نماینده به همراه استاندار هرمزگان و رییس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان و دکتر فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی در دیداری با آقای نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه دیدار مهمی داشتیم که علاوه بر استاندار هرمزگان هر کدام از نمایندگان استان نیز به طور جداگانه به بیان مسائل و مشکلات پیرامون توسعه استان و کمبود اعتبارات ملی در طول سال‌های متمادی در ایجاد، تکمیل و تجهیز بخش‌ بهداشت و درمان پرداختند.

وی افزود: شاخص‌های بخش بهداشت و درمان در استان هرمزگان و فاصله آن با متوسط کشوری و کمبود زیرساخت‌ها در زمینه‌های مختلف بخصوص در حوزه بهداشت و درمان و بالاخص در زمان شیوع بیماری کرونا که در استان هرمزگان وضعیت قرمز و حادی به خود گرفته است.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان با بیان این که نمایندگان استان گلایه خود را از عدم نام‌بردن از استان هرمزگان در میان استان‌های قرمز از سوی رئیس جمهور را نیز به نوبخت منتقل کردند، خاطرنشان کرد: استاندار هرمزگان، دریانورد رییس سازمان برنامه و بودجه و دکتر فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی نیز گزارشی از وضعیت اعتبارات بخش بهداشت و درمان ارائه کردند و ضعف‌های اعتبارات در هر بخش نیز به طور دقیق بیان شد.

جباری عنوان داشت: نوبخت در این جلسه قول داد تا مبلغ سالانه 36 میلیارد تومان برای جذب 600 نفر کادر درمان بویژه پرستار به هرمزگان اختصاص و همین طور 51 میلیارد تومان نیز به منظور افزایش تخت‌های مراقبت‌های ویژه و آی‌سی‌یو به استان اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: 192 میلیارد تومان نیز برای تکمیل و تجهیز تمامی بیمارستان‌های استان هرمزگان اختصاص پیدا کرد و مقرر شد تا 38 میلیارد تومان نیز برای تقویت سیستم‌های سرمایشی بیمارستان‌های استان اختصاص و به طور جداگانه 6 میلیارد تومان نیز برای رسیدگی به مراکز درمانی بشاگرد و ابوموسی اختصاص یابد.

نماینده بندرلنگه، بستک و پارسیان ابراز امیدواری کرد با تخصیص سریع‌تر این اعتبارات، بخش قابل توجهی از کمبودهای تاریخی هرمزگان در زمینه بهداشت و درمان جبران شود و بتوان شرایط هرچه بهتری را برای درمان بیماران مبتلا به کرونا را در استان فراهم کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها