نوید روزهای خوش برای کشتی هرمزگان



کشتی یکی از رشته های پرمدال در المپیک و مورد علاقه بسیاری از جوانان هرمزگان است که این روزها مسوولان کشتی این استان نوید روزهای خوش برای کشتی این استان را می دهند.

به گزارش صبح ساحل، سرپرست هیات کشتی هرمزگان روز پنجشنبه در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان گفت: وجود ۱۷سالن اختصاصی کشتی ، ۹ مربی فعال و یک ورزشکار دعوت شده به تیم ملی و وجود استعدادهای بسیار نوید روزهای خوب برای کشتی استان می دهد.

مجتبی عامری سیاهوئی در این دیدار ضمن تشکر از حمایت های خوب مسوولان ورزش هرمزگان از رشته کشتی، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۳۷ نفر ورزشکار سازمان یافته در رده های سنی مختلف در رشته کشتی در سطح هرمزگان فعال هستند.

وی ادامه داد:دوره نوجوانی بهترین زمان برای رشد جهشی در بیشتر رشته های ورزشی از جمله کشتی است و ما تمام تلاش خود را در جهت شناسایی استعدادها در این رشته ورزشی برای پیشرفت هر چه بیشتر ورزش هرمزگان انجام می دهیم.

وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای میزبانی هرمزگان از رویدادهای ملی کشتی در سالجاری افزود: این میزبانی یک فرصت بسیار گرانبها است که امیدواریم با یک برنامه ریزی مناسب و با استفاده از تجارب ارزشمند پیشکسوتان و اعضای هیات کشتی استان بتوانیم بهره لازم را از آن ببریم.

لیگ کشتی آزاد نوجوانان تابستان امسال در هشت منطقه کشور برگزار می شود و در هر منطقه یک تیم به مرحله نهایی راه خواهد یافت و در نهایت تیم اول مناطق هشتگانه با دریافت حکم، مدال و جوایز قهرمانی فرصت حضور در یک مسابقه بین المللی را می یابد.

هر استان مجاز به معرفی ۲ تیم و دست کم ۱۰ کشتی‌گیر و حداکثر ۲۵ کشتی‌گیر است و در هر مسابقه نباید با کمتر از هشت کشتی‌گیر شرکت کند.

توسعه ورزش کشتی در هرمزگان در سال ۹۹

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان نیز در این نشست بیان داشت: کشتی یکی از رشته های هدف در سال ۹۹ است و ما در سال جاری قصد توسعه بیشتر این رشته ورزشی را در استان داریم .

محمودرضا امیاری بیان داشت: رشته ورزشی کشتی یکی از پرطرفدارترین رشته های ورزشی است و ریشه در تاریخ و سنت‌های ایرانی دارد و معمولا به عنوان ورزش ملی ایران از آن یاد می‌شود.

وی ادامه داد: نگاه فدراسیون کشتی به استان هرمزگان ، نگاه ویژه ای است و میزبانی مرحله نهایی مسابقات نوجوانان و جام ملی تختی دو رویداد مهمی است که امیدواریم با حمایت مسوولان استان بتوانیم میزبان شایسته ای برای این مسابقات باشیم.

امیاری تاکید کرد: در تلاش هستیم تا بستری آماده کنیم که ورزشکاران بدون دغدغه و مشکل بتوانند از این رشته ورزشی استقبال کنند و از این مسیر گامی مهم در جهت توسعه ورزش کشتی در هرمزگان برداریم.

این مقام مسوول تصریح کرد: ورزش کشتی جایگاه ویژه ای به لحاظ بعد قهرمانی نیز دارد که در صورت توجه به توسعه این ورزش می توانیم شاهد موفقیت های بیشتر و رشد هر چه بیشتر ورزش هرمزگان در آینده باشیم.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها