بندرعباس الگوی شهرهای دیگر . . .



صبح ساحل، اجتماعی _ از دهه دوم نخستین ماه تابستان 92 گذر کردیم. هوا بس ناجوانمردانه گرم وشرجی است. دراین روزها، هوا خیلی گرم وکشنده است، اگر به چله تابستان رسیدیم، چه هوایی را تجربه خواهیم کرد. درجه گرما از 40 هم تجاوز کرده وکار کردن در این شرایط بسیار سخت است. بسیاری از افراد جامعه  بنا به اقتضای شغل خود مجبورند دراین هوای گرم به مردم خدمت کنند.خدمت به مردم افتخار است، همانطورکه ائمه نیز اینگونه بودند.

هر صبح که از خانه خارج می شوید، انسان هایی را می بینیدکه در شرایط بدجوی، با پذیرش مسوولیت خدمت به مردم عرق ریزان بدنبال رضایت شهروندان هستند. واقعا کارکردن دراین هوای بالای 40 درجه، آنهم درمعرض نورمستقیم خورشید و آفتاب سوزان، کار هر کسی نیست. کار کردن در محیطی که گرمای هوا و بدنبال آن آلودگی زیست محیطی هر لحظه سلامتی این قشر از جامعه را تهدید می کند، شاید به حرف، ساده باشد، اما نوعی ایثار و از خودگذشتگی است.اما متاسفانه برخی ازما شهروندان، رعایت حال این انسان های تلاشگر را نمی کنیم.همین الان درهر گوشه ای از این شهر گل و بلبل، می توانید تلاش این پاکبانان را ببینید که چگونه درحال تنظیف شهر بندرعباس هستند.

امروز به هر سو که می نگریم  ودرهر ساعتی از روز،ساعت هر چه می خواهد باشد 5 صبح، 9 صبح،12 ظهر یا 3 بعدازظهر، می توانید حضور پررنگ پاکبانان را درسطح شهر به تماشا بنشینید. مدتی است که شهرداری بندرعباس با حداکثر توان بدنبال رفع دغدغه های مردم و مسوولین درخصوص تنظیف شهر است. به کارگیری ماشین آلات مختلف برای جمع آوری به موقع زباله و نیز استفاده از تمام ظرفیت های انسانی، راهی را پیش روی شهروندان قرار داده که حکایت از عزم جدی شهرداری برای رفاه و رضایت مندی شهروندان است.

البته نباید این را از ذهن دور داشت که کوچه های صعب العبور بافت فرسوده شهر بندرعباس کار جمع آوری زباله را با مشکل روبرو ساخته، اما همانطور که گفته شد، شهرداری حرکتی را ‌آغاز کرده که به یقین با برنامه ریزی مهمترین دل مشغولی شهروندان را مرتفع خواهد کرد.

بدون اغراق باید گفت وضعیت جمع آوری زباله نسبت به گذشته به مراتب بهتر شده اما هنوز جای کار بسیار دارد. مردم و کسبه نیز باید با ماموران  و تلاشگران بخش تنظیف شهرداری همکاری کنند. اما متاسفانه آنچه می بینیم زیبنده مردم بافرهنگ این شهر نیست که زباله های خود را درهر گوشه و کناری که خواستند رها کنند تا طعمه حیوانات موذی شود.شهروندان به یاری پاکبانان شهرداری بیایند و از این عمل برخی از افراد ناآگاه وکسبه بی مسوولیت، که چهره شهر را زشت ومخدوش می کنند، جلوگیری کنند. حال که شهرداری تمام توان خود را برای بهبود وضعیت نظافت شهر به کار گرفته  ونیروی انسانی این بخش درگرمای 40 درجه تلاش می کندتا رضایت شهروندان را فراهم کند مردم نیز رفتار خوبی با این موضوع داشته باشند و آلودگی محیط راتشدید نکنند.

فصل تابستان ، فصل شیوع بیماریهای مختلف و واگیردار است که برخی ازآن از طریق آلودگی محیط به انسان سرایت می کند، لااقل شهروندان برای جلوگیری از ابتلا به بیماری ها زباله های خود را در معابر رها نکنند تا پاکبانان به راحتی زباله ها را از محیط جمع آوری کنند.این را به خاطر داشته باشیم که پایتخت اقتصادی ایران باید الگوی شهرهای دیگر باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها