استاندار هرمزگان مطرح کرد؛

مردم از تجمع در روز عید قربان خودداری کنند



فریدون همتی گفت: محدودیت‌های مقابله با کرونا برای گروه‌های شغلی سطح ۳ و ۴ تا پایان هفته جاری در استان هرمزگان تمدید شد.

 
به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی، استاندار هرمزگان در نشست استانی ستاد مقابله با کرونا گفت: با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا در هرمزگان، محدودیت‌های اعمال شده برای گروه‌های شغلی سطح ۳ و ۴ به مدت یک هفته دیگر در استان تمدید شد.

محدودیت‌های گروه‌های شغلی سطح ۳ و ۴ طبق ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا شامل تعطیلی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسرا‌ها و سایر آموزشگاه ها، کتابخانه‌ها، سینماها، سالن‌های تئاتر و مراکز مشابه، تالار‌های پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، کافه ها، قهوه‌خانه‌ها و چاپخانه‌ها، مراکز تفریحی آبی، استخر‌های سرپوشیده، باشگاه‌های بدنسازی و فعالیت‌های ورزشی پربرخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه است.

همچنین مساجد و مصلی‌ها نیز تعطیل هستند و برگزاری هرگونه تجمع از جمله مراسم‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، همایش ها، عروسی و عزا ممنوع است.

استفاده از ماسک همچنان اجباری است

استاندار هرمزگان گفت:استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی در تمامی اماکن عمومی، محل‌های کار و فعالیت‌های مختلف از جمله ادارات، اصناف، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی و کارگاه‌های عمرانی همچنان اجباری است.

همتی افزود: استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی، راه اصلی مبارزه با ویروس کرونا است.

او با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مردم هرمزگان از ماسک استفاده می‌کنند، گفت: دستگاه‌های خدمات رسان به افراد فاقد ماسک خدمات ارائه ندهند.

استاندار هرمزگان افزود: مردم از تردد‌های غیر ضرور در سطح شهر‌ها خودداری کنند و نیروی انتظامی و بازرسان هم با تخلفات بهداشتی واحد‌های صنفی برخورد کنند.

همتی گفت: مادران دارای فرزند زیر ۶ سال و کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای، سن بالای ۵۰ سال و زنان باردار باید به صورت دورکاری فعالیت کنند.

مردم از تجمع در روز عید قربان خودداری کنند

استاندار هرمزگان افزود: از مردم سراسر استان هرمزگان تقاضا داریم تا از شرکت در هرگونه تجمع و دورهمی در روز عید قربان خودداری کنند.

همتی گفت:با توجه به در پیش بودن عید سعید قربان، طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ارائه سفارش به کشتارگاه‌ها جهت قربانی و ادای نذر مردم از راه دور انجام می‌شود تا تجمعی در این خصوص صورت نگیرد.

او افزود:سفر و تردد‌های غیر ضرور به روستا‌ها به ویژه در ایام عید قربان و غدیر ممنوع است.

منبع:خبرنگاران جوان
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها