آزمون سراسری هرمزگان با رقابت 2 هزار و 252 نفر در رشته هنر آغاز شد



آزمون سراسری همزمان با سراسر کشور با رقابت ۲۲۵۲ نفر در رشته هنر در هرمزگان آغاز شد.

به گزارش صبح ساحل، نماینده سازمان سنجش در هرمزگان در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه این آزمون با شرکت دو هزار و ۲۵۲ نفر در ۶ حوزه امتحانی برگزار شد، تصریح کرد: امسال ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر از هرمزگان در بزرگترین آزمون علمی کشور با هم رقابت می‌کنند.

محمد رضا سمتی با بیان اینکه از این شمار ۶۳ درصد خانم و ۳۷ درصد مرد هستند، خاطرنشان کرد: امسال دو هزار نفر به داوطلبان آزمون سراسری در مقایسه با سال گذشته اضافه شده اند.

وی در خصوص تعداد شرکت کنندگان به تفکیک رشته ها، اضافه کرد: در رشته هنر ۲۲۵۲ نفر، در رشته علوم انسانی ۹۶۴۰ نفر، در رشته علوم ریاضی ۴۰۵۹ نفر، در رشته علوم تجربی ۹۱۱۵ نفر و در رشته زبان های خارجی ۲۶۶۵ نفر در استان هرمزگان با یکدیگر به رقابت می پردازند.

نماینده سازمان سنجش در استان هرمزگان افزود: آزمون امسال در ۱۳ شهرستان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: فاصله ۱۸۰ سانتی متری داوطلبان از چهار طرف، توزیع بسته بهداشتی (ماسک و دستکش و پد الکلی) بین شرکت کنندگان و حضور کارشناسان بهداشتی در محل آزمون از شیوه نامه‌های بهداشتی در برگزاری آزمون سراسری است.

آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌های عالی امسال از امروزچهارشنبه ۲۹ مرداد ماه تا شنبه یکم شهریورماه به مدت چهار روز در ۵ گروه آموزشی علوم تجربی، علوم ریاضی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

منتظر تایید: 1غیرقابل انتشار: 3منتشر شده: 1
امیررضا عظیمی زاده
۲۹ امرداد ۱۳۹۹
چرا آزمون کنکور میزارن ب چ دلیلی؟
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها