شیرجه مرگبار در کانال آب میناب



به گزارش صبح ساحل،  مرد 36 ساله  مینابی  که در کانال آب شیرجه زده بود ،بدن بی جانش، پس از 3 ساعت جستجو از درون لوله بزرگ  آب بیرون کشیده شد.

شیرجه مرگبار در کانال آب میناب


ساعت 13 و50 دقیقه دوشنبه سوم مردادماه جاری خبر غرق شدگی مرد جوانی به سازمان آتش نشانی میناب گزارش شد که 5 دقیقه بعد ماموران آتش نشانی  به محل رسیدند، اهالی در محل تجمع کرده، عده زیادی بر روی دیوار کانال نشسته  و تماشاچی حادثه بودند، غواصان آتش نشانی وارد عمل شدند تا اینکه  عملیات جستجو در ساعت 16 و 45 دقیقه پس ازکشف جسد به  پایان رسید.جسد مهدی ،جوانی که بی توجه به نکات  ایمنی وممنوعیت شنا ،خود را به حوضچه کانال آب زده بود اما حادثه تلخی برایش اتفاق افتاد.

کانالی به عمق  4 متر  که گذر آب از سمت شرق میدان دوراهی تیاب به سمت غرب است و انتقال دهنده آب باغات . تابلوی در پشت دیواره کوتاه بتنی این کانال قرار گرفته است که هر فردی از آنجا عبور کند  آن جمله درشت سیاه رنگ "شنا کردن ممنوع" را به وضوح می بیند اما این کانال که به دو قسمت کم عمق و عمیق تقسیم می شود بدون فنس کشی است به طوری که  جان ساکنان حریم خود را تهدید می کند.

 

شیرجه مرگبار در کانال آب میناب



گلایه از عدم ایمنی کانال

مجید برادر متوفی به صبح ساحل گفت:آن ساعت از روز، در محل کارم بودم که از این حادثه باخبر شدم و سریع خودم را به صحنه رساندم ، این کانال آب تا منزل مان فاصله زیادی ندارد و به گفته شاهدان ، برادرم آن روز4 بار شیرجه کنان درون کانال رفت و آب تنی کرد  و بار آخر نتوانست  از آنجا خود بیرون بکشد. وی افزود: نیروهای  آتش نشانی تمام مسیر کانال درعرض خیابان  را جستجو کردند و زمانی که ناامید از یافتن برادرم شدند با خواهش و تمنا ما، دوباره جستجو را شروع کردند وبدن بی جان مهدی درون لوله بزرگ در همان قسمتی که شیرجه زده بود پیدا کردند.وی از نبود فنس کشی در این منطقه گلایه کرد و گفت: این کانال جان فرزندان کوچک ما را تهدید می کند باید حفاظ بزرگ و یا فنس کشی داشته باشد و اهالی محل از این موضوع ناراحت هستند.
 

شیرجه مرگبار در کانال آب میناب


مسدودیت کانال با لوله کشی آب  به باغات

"تاکید کردم  در اسرع وقت ، اقدام به گذاشتن محافظ و فنس کشی در حاشیه  کانال  نمایند".
سرپرست فرمانداری شهرستان میناب با بیان این مطلب گفت:  این کانال‌ آبیاری و زهکشی به‌منظور آبیاری مزارع و نخیلات منطقه است و علیرغم وجود تابلوی "شناکردن ممنوع" و حتی دیوار نویسی ، ولی شاهد بی توجه ای افراد هستیم که اقدام به آب تنی در این کانال می کنند وحوادث مرگباری را رقم می زنند. مجید سلحشور با اشاره به اینکه  محافظ آهنی وسط  عمق کم و عمق زیاد این کانال قرار دارد افزود: در عمق کم امکان غرق شدگی نیست و به علت دیواره اطراف کانال امکان افتادن افراد در عمق زیاد وجود ندارد مگر اینکه فردی به بالای دیواربرود و از آن جا خود را درون آب پرتاب کند.وی محل حادثه  را در سیفون شبکه مرکزی دو راهی تیاب  دانست و عنوان کرد:  شبکه یک متر مکعب یا هزار لیتر در ثانیه  در لحظه حادثه در حال انتقال آب به سمت باغات دشت مرکزی میناب بوده است که به گفته مسوولین آب منطقه ای شهرستان، به محض اطلاع از حادثه  بلافاصله  به ترتیب از نزدیکترین محل که حدود 700 متر با محل  فاصله داشت اقدام به قطع آب شده است. سلحشور افزود: همچنین دومین محل فشار شکن کشاورزی که محل تفکیک آب به شبکه هاست و سومین محل از تصفیه میناب کاملا قطع شد. وی با بیان اینکه  چند بار این محل فنس کشی شده ولی مورد سرقت قرار گرفته است یادآور شد: از مردم می خواهیم نسبت به هشدارهای نصب شده  در این امکان جدی بگیرند. سلحشور همچنین  خاطرنشان ساخت: تا حداکثر دو سال آینده لوله کشی آب  به تمام باغات انجام می گیرد و کانالها مسدود می شود.

شیرجه مرگبار در کانال آب میناب

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها