حواشی جلسه دیروز مجلس:

100 روز با مجلس و ۳۰۰ درصد سقوط پول ملی / مردم پشت در ضجه میزنند



آخرین جلسه علنی این هفته مجلس با حواشی مختلفی روبه‌رو بود. نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته چهارشنبه ۱۹ شهریور ماه در صحن علنی مجلس به موضوعات مهمی همچون «طرح اخذ مالیات بر خانه‌های خالی»، «مجلس انقلابی» و «سفر اخیر قالیباف به خوزستان» به بحث پرداختند.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از خانه ملت، آخرین جلسه علنی این هفته مجلس با حواشی مختلفی روبه‌رو بود. یکی از نطق های جنجالی روز گذشته صحبت های جلیل رحیمی جهان‌آبادی نماینده مردم تربت جام بود که در مجلس ایراد شد.  او با بیان اینکه ۱۰۰ روز از کارکرد مجلس انقلابی یازدهم گذشته است، گفت: در این مدت آیا مجلس در رأس امور بود؟ آیا در ته امور بود؟ آیا در جریان امور بود؟ او همچنین در نطق خود از فرصت طلبان نام برد و افزود: زمانی که در این مجلس حضور نداشتید گمان می کردید مشکل مجلس اصلاح‌طلبان هستند اما امروز می بینید که مشکل کشور نه اصلاح‌طلبی و نه اصولگرایی بلکه فرصت‌طلبان و تصمیم‌گیرندگان در سایه در کشور هستند.

رحیمی جهان‌آبادی ادامه داد: در این صد روزی که نماینده ملت در مجلس انقلابی هستید، قیمت برنج به ۴ برابر و خودرو به ۳ برابر افزایش یافته و ارزش پول ملی ۳۰۰ درصد سقوط کرده است، واردات کالاهای غیرضروری با ارز دولتی در حال انجام است، سهام عدالت به مردم داده شده و آنها فروخته اند اما پولی دریافت نمی کنند و در همین ایام دفترچه‌های بیمه روستایی از ۶۰ هزار تومان به ۷۰۰ هزار تومان برای تمدید رسیده اما اقدامی نشده است.
او تصریح کرد که  در کشوری که بیش از ۱۵۰ میلیارد بشکه ذخیره نفتی دارد، سومین دارنده گاز جهان است و خاک آن صادراتی است، مردم هرروز پشت درِ مجلس ضجه می‌زنند.

گفتنی است که دلار در سه ماهه گذشته 7 درصد رشد داشته و در بازه شش ماهه بیش از 20 درصد گران تر شده است.  همزمان با افزایش نرخ آزاد دلار به بیش از ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان، قیمت هر قطعه تمام سکه طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار تهران با عبور از مرز ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به بالاترین حد تاریخی خود رسید.
در حالی که بانک مرکزی ایران نرخ عرضه رسمی دلار را همچون روز سه‌شنبه ۲۲ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام کرد، روند صعودی قیمت فروش دلار در بازار آزاد تهران روز چهارشنبه نیز ادامه یافت؛ به طوری که فاصله آن با نرخ رسمی به نزدیک ۳ هزار تومان رسید.

عکس مربوط به جلسه علنی ۱۹ شهریور ۹۹ مجلس شورای اسلامی

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها