از طریق ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور؛ سه پروژه در بخش انرژی، تولیدی و گردشگری در قشم افتتاح شد



"حسن روحانی" رئیس جمهور در یک جلسه و از طریق ویدیو کنفرانسی ۱۴ طرح را در قشم با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال و اعتبار ارزی ۳۴۰ میلیون یورو در پنج بخش صنعت، نفت، گاز و انرژی، تولیدی، حمل‌ونقل، گردشگری و عمرانی افتتاح کرد.

به گزارش صبح ساحل، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، یک واحد تولیدی در حوزه تولید بتن و قطعات بتنی و سه هتل از جمله طرح هایی بود که توسط عالی ترین مقام دولت به بهره برداری رسید.

بهره‌برداری از مرحله دوم نیروگاه تولید برق ۵۰۰ مگاواتی قشم

این نیروگاه سیکل ترکیبی در سه مرحله با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با هدف ظرفیت تولید روزانه ۵۰۰ مگاوات برق و ۱۰۰ هزار مترمکعب آب شیرین در حال اجراست که مرحله‌ی اول این نیروگاه با یک توربین که ظرفیت تولید ۱۷۰ مگاوات برق را داشت در مردادماه سال جاری آغاز به کارکرد.

با فعالیت مرحله دوم این طرح، توان تولید نیروپاه هم اینک به ۳۴۰ مگاوات برق رسیده است.

همچنین مرحله سوم توسعه این طرح، تولید ۱۶۰ مگاوات برق را در دستور کار دارد که ظرفیت تولید را به ۵۰۰ مگاوات رسانده و با اتصال به خط سراسری، بخشی  از نیاز استان هرمزگان را  نیز پوشش خواهد داد.

لازم به ذکر است که اجرای این طرح برای ۴۱۰ نیرو اشتغال ایجاد کرده و در زمان بهره‌برداری کامل نیز ۱۰۰ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

   

   

  

نیاز قشم به محصولات بتنی و قطعات پیش ساخته بتنی تامین شد

افتتاح یک واحد تولیدی نیز در حوزه تولید بتن و قطعات بتنی پیش ساخته در قشم از دیگر طرح ها بود که برای اجرای این طرح افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی انجام شد و با راه اندازی آن بخشی از نیازهای جزیره قشم به محصولات بتنی و قطعات پیش ساخته بتنی تامین شد.

شرکت تولیدی توان تولید ۵۱ هزار و۸۴۰۰ تُن بتن معمولی، ۲ هزار و ۴۳۰ تُن تیرچه فولادی و ۲۰۰ هزار تُن محصولات بتنی غیرمسلح از بتن معمولی را در سال دارد.

در فرآیند اجرای این طرح ۶۰  نفر مشغول فعالیت بودند و با بهره برداری از آن ۳۰ نفر نیروی کار به صورت مستقیم مشغول به کار شدند.

   

       

   

 افتتاح سه هتل و اشتغال زایی برای 92 نفر

سه هتل با سرمایه گذاری ۳۲۰ میلیارد ریال و در مجموع ۳۶۲ تخت توسط رئیس جمهور به بهره برداری رسید و بدین ترتیب با افتتاح این هتل ‌ها، در مجموع ۳۶۲ تخت به مجموعه اقامتی قشم افزوده شد و آن را به ۹ هزار تخت رساند.

با آغاز به کار این هتل ها برای ۵۴ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی صورت گرفته و ۹۲ نفر نیز به صورت غیرمستقیم صاحب شغل می‌شوند.

    

   

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها