نمایشگاه آثار هنری « دامون » در کیش برگزار شد



نمایشگاه آثار هنری دامون متشکل از انواع مختلف طرح های برجسته و نوین، از پنجم مهرماه در کیش برپا شده است.  

به گزارش صبح ساحل، صدای سه تار از میان سالن به گوش می‌رسد. فضایی پر از هیاهو و رفت‌وآمدهای بسیار. عده‌ای به تماشای اجناس و مغازه‌ها مشغولند و عده‌ای دیگر در نمایشگاه دایر در طبقه همکف مرکز خرید، به تماشای آثار هنری ایستاده‌اند. دورتا دور نمایشگاه بوم‌های رنگارنگ و عکس‌هایی از غروب و دیگر مناظر چشم‌نواز کیش به چشم می‌خورد.

برگزاری نمایشگاه در مرکز خرید دامون جزیره کیش،‌ تلاشی است برای تلفیق هنر با فضای عمومی. بسیاری از مراجعان را می‌نشاند کنار موسیقی و رنگ تا بلکه از این طریق،‌ روح و حالی تازه کنند و به هنر توجهی بیشتر. طرح های ارایه شده در این نمایشگاه از واقعیات عینی و محسوسات و ملموسات زندگی است و با قوه ابتکار ذهنی به شکلی کاملاً اصیل ارایه شده‌اند.

سیاوش مظفری مدیریت مجموعه خرید دامون هدف از برپایی این نمایشگاه را حفظ روحیه و ایجاد نشاط در مردم و هم چنین حمایت از هنرمندان جزیره کیش می‌داند. او معتقد است جامعه هنری به دلیل عدم وجود امکانات شهرهای بزرگ در جزیره برای عرضه آثار خود نیاز به چنین فرصت هایی دارند. به گفته مظفری آثاری از عکاسی، نقاشی، مجسمه سازی و هنرهای دستی با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش در مرکز تجاری دامون برپا شده است.

مظفری حضور هنرمندان را در کنار آثارشان برای تعامل مستقیم با مردم لازم و ضروری دانست تا زمینه‌ای برای آشنایی هنر دوستان با هنرمندان جزیره و همچنین شکل‌گیری نوعی فضای آموزشی برای هنرجویان فراهم شود. او از اینکه این مرکز خرید کمی به حال و هوای پر شور گذشته بازگشته ابراز خرسندی  و البته بر حفظ پروتکل‌های بهداشتی در سراسر مجموعه تاکید کرد. 

این نمایشگاه که توسط شاهین تاجداری برگزار شده ترکیبی از آثار تلفیقی صنایع دستی کلاسیک و مدرن است که باحضور ۱۳ هنرمند برجسته جزیره کیش،۷ یا ۸ اثرمنتخب از هر هنرمند درقالب رنگ روغن و آکرولیک درکنار چندین کار رزین و صنایع دستی در این نمایشگاه ارائه شده است. یکی از ویژگی‌های مثبت این نمایشگاه،‌ اجرای زنده هنرمندان در حضور عموم مردم است که باعث می‌شود بازدیدکنندگان بتوانند از نزدیک و بدون واسطه با نحوه اجرای کارها آشنا شوند.

در میان بوم های نقاشی اثری زیبا از سمیرا بخشی بر دیوار نمایشگاه خود نمایی می‌کرد که تصویر ذبح اسماعیل با ظرافتی تمام در آن نقش بسته بود. او که سبکش امپرسیونیسم و رنگ روغن است از برگزاری این نمایشگاه در جزیره ابراز خرسندی کرد و آن را یک فرصت مناسب برای آشنایی بیشتر هنرمندان با یکدیگر دانست. وی که تازه به جزیره کیش نقل مکان کرده است، حضور دراین نمایشگاه را برای شناخت علاقه و توجه مردم به حوزه هنر ضروری دانست. بخشی کیش را ویترین ایران می‌داند و معتقد است در چنین جایی که ازتمام نقاط ایران درآن حضور دارند برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی و بها دادن به هنر و هنرمند می‌تواند به ارتقای فرهنگ ‌و هنر جزیره منجر شود.

درانتهای سالن،یک دیواربا نورپردازی زیبا با مجموعه عکس‌هایی از جزیره زیبای کیش پر شده است. عکس‌هایی از زینب مختاری که اصالتا شیرازی است و به گفته خودش ۵ سالی هست که عکاسی می‌کند،‌. مختاری که علاقه اش به سبک لانگ اکسپوژر است و عکاسی مدلینگ نیز انجام می‌دهد، فقدان گالری‌های حرفه‌ای را یکی از نقاظ ضعف عکاسی در جزیره کیش می‌داند و معتقد است که این نمایشگاه  فرصت مغتنمی برای فعالان این رشته فراهم آورده است.

این نمایشگاه تا ۲۵ مهر ماه در مرکز خرید دامون برپا خواهد بود.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها