مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان:

تولید ارز دیجیتال با انشعاب برق خانگی غیرقانونی است



مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: مراکز استخراج ارزهای دیجیتال که از برق غیرمجاز یا سایر انشعابها برای تامین برق مورد نیاز خود استفاده می کنند،علاوه بر جریمه به مراجع قضایی معرفی می شوند.
به گزارش صبح ساحل، مهندس هاجر عبدی افزود: استفاده از این دستگاه ها به دلیل مصرف بالای برق باعث افزایش بار مصرفی ترانس ها ، افزایش بار خطوط و در بیشتر موارد موجب افت ولتاژ و تشدید خاموشی ناشی از کمبود برق و ایجاد نارضایتی مشترکین می شود.
وی با اشاره به کشف 64 دستگاه تولید کننده ارز دیجیتال غیرمجاز در پارسیان در هفته گذشته افزود: فعالیت این دستگاهها با استفاده از انشعاب خانگی و کشاورزی بوده که طبق دستورالعمل وزارت نیرو امری غیرقانونی است.
عبدی اضافه کرد:  اگرچه تولید کنندگان رمز ارز می توانند با ارائه مجوز و پروانه صادره از سازمان های ذیربط نسبت به دریافت انشعاب قانونی اقدام و از حمایت قانونی برخوردار باشند اما برخی افراد سودجو به دلیل کسب سود بالاتر از انشعابات دیگر با تعرفه های ارزان قیمت به صورت غیر قانونی و مخفیانه استفاده می کنند که حسب وظیفه قانونی ، شناسایی و پیگیری های لازم همواره در دستورکار قرار داشته و اقدامات قانونی از طریق دستگاه های نظارتی و مراجع قضائی به عمل خواهد آمد.
عبدی همچنین یادآور شد: چنانچه درکارگاه های صنعتی و مزارع کشاورزی دستگاه های ماینر شناسایی شود، مسئولیت قانونی و جرائم بر عهده مالک انشعاب خواهد بود. 
بیت کوین پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص تولید آن (ماینر) ساخته شد که واردات و استفاده از آن  در ایران غیرمجاز است.استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها