انجمن شرکت‌های هواپیمایی مجوزی برای افزایش قیمت بلیط هواپیما نداشتند



رئیس شورای رقابت بیان کرد: شورای رقابت تا بررسی وضعیت کنونی حمل و نقل هوایی، هرگونه افزایش قیمت بلیت هواپیما را متوقف و درخواست کرد نرخ نامه جدید عملیاتی نشود و اکنون شورای رقابت در حال بررسی قیمت هاست.

به گزارش صبح ساحل، رضا شیوا، رئیس شورای رقابت اظهار داشت: در جلسه روز گذشته شورای رقابت درخصوص افزایش بلیط هواپیما بحث و گفت و گو شد. نباید قیمت بلیت هواپیما افزایش پیدا کند. در جلسه روز گذشته با رئیس انجمن هواپیمایی کشور نیز گفت و گو کردیم، آن‌ها هیچ مجوزی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما نداشتند.

وی بیان کرد: شورای رقابت تا بررسی وضعیت کنونی حمل و نقل هوایی، هرگونه افزایش قیمت بلیت هواپیما را متوقف و درخواست کرد نرخ نامه جدید عملیاتی نشود و اکنون شورای رقابت در حال بررسی قیمت هاست.

18 مهرماه بود که دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفته بود:همزمان با این موضوع، شرکت‌های هواپیمایی به تازگی با مشکل نوسان شدید ارزی و افزایش قیمت ارز هم مواجه شده‌اند، حدود 60 درصد هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی، ارزی است، قطعات هواپیما و موتور از خارج کشور تهیه می‌شود که باید شرکت‌ها برای تأمین  آن ارز پرداخت کنند، بنابراین این دو موضوع (فروش ظرفیت 60 درصد و نوسانات ارزی) تأثیر مستقیم روی هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی دارد و شرکت‌ها ناگزیر هستند با توجه به این دو مورد، قیمت‌های جدید برای پروازها تعیین کنند.

به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نرخ‌ها نسبت به سقف قبلی تغییر می‌یابد، زیرا سقف نرخ قبلی که از سوی شرکت های هواپیمایی برای پروازهای داخلی تعیین شده بود، بر اساس دلار 11 هزار تومان محاسبه شده بود، در حالی که قیمت‌های دلار 27 و 28 هزار تومان است، بانک مرکزی هم از سال گذشته دلار نیمایی به شرکت‌های هواپیمایی نداده است و شرکت‌های هواپیمایی برای تأمین قطعات هواپیما، ارز را از بازار آزاد تهیه می‌کند.

‌وزیر راه و شهرسازی گفت: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم تا شرکت‌های هواپیمایی به تشخیص خود قیمت بلیت را افزایش دهند.

وزیر راه و شهرسازی هم در واکنش به این موضوع گفته بود: گفت: فردا در سازمان هواپیمایی کشوری با حضور اعضای انجمن شرکت‌های هواپیمایی جلسه‌ای درباره قیمت بلیت هواپیما برگزار خواهد شد.

وی افزود: هر نتیجه‌ای در این نشست به دست بیاید ما نیز آن را می‌پذیریم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم شرکت‌های هواپیمایی افزایش قیمت را اعمال کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها