موسسه های خیریه‌ هرمزگان معاف از مالیات می شوند



مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: موسسه های خیریه‌ در صورت ثبت اطلاعات پرداخت‌های حمایتی از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند.

 

به گزارش صبح ساحل، هادی ابراهیمی روز دوشنبه در خصوص این خدمت اظهار داشت: ثبت دقیق اطلاعات پرداخت‌های حمایتی، شفافیت در پرداخت‌های حمایتی این موسسه‌ها را ممکن می‌کند.

وی ادامه داد: بر اساس بند (ح) تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کشور، همه دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه از جمله نهادهای عمومی غیردولتی و بنیادها که به هر شکل از قشرهای آسیب پذیر حمایت می‌کنند، مکلفند همه حمایت‌ها و کمک‌های خود را به افراد حقیقی تنها از طریق حواله‌های الکترونیک ساتنا و پایا انجام دهند.

وی اضافه کرد: موسسه‌های خیریه و خصوصی باید اطلاعات پرداخت‌های حمایتی خود را از طریق حواله‌های الکترونیک ساتنا و پایا انجام دهند و با ثبت این اطلاعات از معافیت مالیاتی عملکرد سال ۹۹ برخوردار شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اظهارداشت: با اجرای تبصره یاد شده، ثبت دقیق اطلاعات پرداخت‌های حمایتی مبنای دریافت معافیت مالیاتی خیریه‌ها خواهد بود و به این ترتیب شفافیت در پرداخت‌های حمایتی این موسسه‌ها ممکن خواهد شد.

به گفته وی، این اقدام در فرایند مالیاتی امسال که مربوط به عملکرد سال ۱۳۹۸ است، هیچ تغییری ایجاد نخواهد کرد و سامانه ایجادی مبنای معافیت مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۹ است که در سال ۱۴۰۰ منظور خواهد شد.

وی گفت: وزارت تعاون پیش از این طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود پرداخت‌ها باید به صورت حواله الکترونیک (ساتنا/پایا) انجام و در قسمت بابت حواله الکترونیک، نسبت به درج کد ۲۴ رقمی در قسمت "شناسه پرداخت" اقدام شود.

این کد شامل عدد ۱۱۰ در ابتدا، سپس عدد ۱۱ رقمی شماره ثبت مؤسسه خیریه و در انتها شماره تلفن همراه رابط مؤسسه (بدون در نظر گرفتن صفر اول) است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: پس از انجام پرداخت به شیوه مذکور، اطلاعات شناسه پرداخت به همراه اطلاعات هویتی دریافت کننده، دستگاه پرداخت کننده، مبلغ و تاریخ پرداخت از شبکه بانکی دریافت و در سامانه‌ای که به این منظور در آینده ای نزدیک معرفی خواهد شد، طبقه‌بندی و ثبت می‌شود.

چنانچه مؤسسه‌های خیریه با مشکلی در این فرآیند مواجه شوند می‌توانند سئوالات خود را جهت دریافت پاسخگویی به آدرس پست الکترونیکی ngo@mcls.gov.ir ارسال کرده و پاسخ خود را دریافت کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها