به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و با محوریت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان

رزمایش عبور ترافیک از کنارگذرها در شرایط اضطراری برگزار شد



مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان از برگزاری موفقیت آمیز «رزمایش عبور ترافیک از کنار گذر و امداد و نجات جاده ای» با محوریت این اداره کل و مشارکت سایر دستگاه های اجرایی خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، یوسف عابدینی با اعلام این خبر افزود: این رزمایش به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و با محوریت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در کیلومتر 300+33 بزرگراه بندرعباس-سیرجان کنار گذر پل شور اجرایی شده است.

وی افزود: رزمایش مذکور با همکاری اداره کل پدافند غیرعامل استانداری، اداره کل مدیریت بحران استانداری ،اداره کل راه و شهرسازی،فرماندهی محترم پلیس راه استان،فرماندهی محترم نیروی انتظامي،اداره کل هلال احمر، سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی بندرعباس، و در ساعت 10 صبح روز چهارشنبه مورخ هفتم آبان و با شعار "مقاومت فعال، تاب آوری حیرت انگیز، ایران قوی" برگزار شد و هدف از اجرای آن، پیشگیری و کاهش اثرات حوادث طبیعی در راستای عملکرد راهداری و حمل و نقل جاده ای می باشد.

ارزیابی نقاط ضعف و قوت کارگروه پدافند غیرعامل و آمادگی کامل جهت روبرو شدن با شرایط اضطراری عبور ترافیک از کنارگذرهای واقع در محورهای مواصلاتی استان هرمزگان از دیگر اهداف اشاره شده توسط مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص رزمایش بود.

یوسف عابدینی تصریح کرد: سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي به عنوان متولي ذيربط براي نگهداري بهينه راهها، اهداف مشخصي را تعريف كرده و براي دستيابي به آن تلاش هاي بي وقفه اي را انجام مي دهد كه از جمله اين اهداف ميتوان به تسهيل تردد وسايط نقليه و امكان برقراري ارتباط جاده اي مستمر و تأمين ايمني عبور و مرو اشاره كرد و به واسطه نقش حساس و مهمی که سازمان در انتقال و ایجاد ارتباطات     جاده ای دارد توجه به مساله پدافند غیرعامل ضروری خواهد بود.

وی خاطر نشان ساخت: پدافند غیر عامل صلح آمیزترین ومعقولترین روش دفاعی است که کاهش خسارات مالی به تجهیزات، تأسیسات حیاتی و حساس نظامی وغیرنظامی و تلفات انسانی را به دنبال دارد و از این رو با اجرای به موقع و عملیاتی این گونه رزمایش ها می توان ضمن ایجاد آمادگی لازم برای زمان های بحرانی، به حفظ سرمایه های ملی درحوزه های مختلف نظیردفاع، صنعت، انرژی، اقتصاد، ارتباطات، امنیت و.... کمک کرد.

برگزاری رزمایش عبور ترافیک از کنارگذرها در شرایط اضطراری

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها