حمله سگ‌های بدون صاحب به یک دانشجو / رئیس بیمارستان شهید محمدی: سگ ها جزئی از بیمارستان شده‌اند



یک دانشجوی پزشکی شب گذشته در مسیر رفتن به بیمارستان شهید محمدی مورد حمله سگ‌های بدون صاحب قرار گرفته و راهی بیمارستان شد.

به گزارش صبح ساحل، جولان سگ های بدون صاحب در سطح شهر و کوچه های بندرعباس همواره یکی از دغدغه های شهروندان بوده است.حضور این سگ ها علاوه بر ایجاد رعب و وحشت گاها مزاحمتی نیز بیشتر برای کودکان ایجاد می کند. در حالی که مسئولان شهری بارها آمار جمع آوری این سگ ها را داده است اما مشاهدات نشان می دهد چندان در این زمینه موفق عمل نکرده است.

"یاشار فلاحتی"، رئیس شورای صنفی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درخصوص مورد حمله قرار گرفتن دانشجوی دختر در بندرعباس، به تسنیم گفت: در مسیر پاویون به بخش، یکی از سگ‌های ولگرد بیمارستان به دانشجوی دختر حمله و پای او را گاز می گیرد که با داد و فریاد وی، دانشجویان به کمکش می‌آیند. وی افزود: متاسفانه این دانشجو از ناحیه زانو و دست راست دچار ضربه و خونریزی و از ناحیه آرنج چپ دچار گازگرفتگی توسط سگ می‌شود. سپس این دانشجو در اورژانس بیمارستان تحت مداوا قرار گرفت و واکسن هاری برای وی تزریق شد. علاوه بر آن خساراتی نیز به لباس و کفش وی نیز وارد شد.

فلاحتی افزود: شورای صنفی دانشکده پزشکی از سه ماه گذشته بار‌ها پیگیر حل این موضوع از سمت رئیس بیمارستان بوده و در آخرین جلسه شورای صنفی با رئیس بیمارستان که در تاریخ یازدهم آبان‌ماه امسال برگزار شد، دکتر تمدن دار در این خصوص جواب مناسبی نداده است. او بیان کرد: دکتر تمدن دار در جواب، وجود این سگ‌ها را در بیمارستان طبیعی دانسته و اظهار کرده که سگ‌ها چندین بار جمع‌آوری شده و مجدد بازگشته‌اند و به نوعی جزوی از بیمارستان شده اند. همچنین وی اظهار داشت که این سگ‌ها آشنا محسوب می شوند و گاز نمی گیرند و باید با آن‌ها کنار آمد. فلاحتی در خصوص وضعیت نابسامان مسیر پاویون بخش نیز تصریح کرد: این مسیر که به تونل وحشت معروف است، در شب‌ها کمترین روشنایی را ندارد و در اغلب مواقع چراغ‌های روشنایی سوخته‌اند و همواره در این مسیر سگ‌های ولگرد و جانوران موذی وجود داشته و دانشجویان جهت تردد در این مسیر، مشکلات بسیاری دارند.  او اضافه کرد: کارورزان پزشکی برای تردد معمولا نیازمند عبور با چراغ قوه هستند و با توجه به دور بودن پاویون از بخش‌های بیمارستان، مسیر بسیار خلوت و خطرناک است.

رئیس شورای صنفی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن اظهار تأسف از پاسخ نامناسب رئیس بیمارستان شهید محمدی در رابطه با این معضل، تاکید کرد: ما همچنان به عنوان مدافع حقوق دانشجویان، پیگیر مشکلات آن‌ها بوده‌ایم، ولی کوچکترین همکاری و پاسخگویی از سمت رئیس بیمارستان شهید محمدی در رابطه با رفع مشکلات دانشجویان نشده است. فلاحتی ضمن تشکر از تعاملات معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی با شورای صنفی در جهت حل مشکلات، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بعد از بروز این حادثه، طبق صحبت دکتر حسنی‌آزاد با بنده، ایشان قول پیگیری و حل شدن موضوع را در کوتاه‌ترین زمان داده‌اند.

گزارش صبح ساحل در این خصوص را بخوانید:

با وجود اجرای طرح جمع‌آوری سگ‌های بدون‌صاحب اما همچنان این حیوانات در شهر سرگردانند

سال‌ها وعده‌ی جمع‌آوری

http://sobhesahel.com/news/44003/%D8%B3%D8%A7%D9%84%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D9%88%D8%B9%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%DB%8C-%D8%AC%D9%85%D8%B9%E2%80%8C%D8%A2%D9%88%D8%B1%DB%8C
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها