درختان کنوکارپوس قشم جابه جا می‌شوند



مدیر امور شهری و روستایی منطقه آزاد قشم گفت: با توجه به برخی مشکلات به وجود آمده، عملیات جابه جایی درختان کنوکارپوس از شهر قشم آغاز شد که بیشتر آنان در کمپ‌پارک ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش صبح ساحل، فرج طهماسبی دیزج  افزود: واردن شدن آسیب به تاسیسات آب و فاضلاب، برق، تخریب پیاده روها و آسفالت و ایجاد مانع در تردد شهروندان در پیاده‌روها از جمله دلایل جابجایی این درختان است.

وی ادامه داد: به جای این درختان، درختان مثمر بومی مانند نخل و نیز گیاهان تزیینی که با هوای این منطقه سازگارند، کاشت می‌شود.

مدیر امور شهری و روستایی منطقه آزاد قشم با اشاره به هزینه‌ی بالای نگهداری درختان کنوکارپوس تصریح کرد: یکی از برنامه‌های سازمان منطقه آزاد قشم کاهش هزینه‌های حفظ و نگهداری عرصه‌های فضای سبز با استفاده از کاشت درختان بومی و سازگار است.

وی ضمن تشکر از احساس مسوولیت شهروندان قشمی درباره فضای سبز این شهر افزود: از مردمرخواست می‌شود از قطع خودسرانه درختان خودداری کنند و مشکلات خود را به مدیریت امور شهری و روستایی ارائه نمایند.

طهماسبی دیزج تاکید کرد: این مسائل توسط کارشناسان از لحاظ فنی بررسی و به منظور حفظ فضای سبز شهری درختان مزاحم جابجا می‌شوند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها