سخنگوی گمرک:

بیش از 13هزار کیلوگرم واکسن آنفولانزا به زودی ترخیص می شود



از ابتدای سال تا نوزدهم آبان ماه، بیش از 38 هزار و 184 کیلوگرم واکسن آنفولانزا ترخیص شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 70درصد رشد داشته است.

  

به گزارش ایلنا، سید روح اله لطیفی،سخنگوی گمرک اظهار داشت: ترخیص قطعی واکسن آنفولانزا از ابتدای سال تا کنون، 38 هزار و 184 کیلوگرم به ارزش 27 میلیون و 915 هزار و 725دلار  بوده است که از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه 70درصد و از لحاظ ارزش 57 درصد رشد داشته است.

وی افزود: 13هزار و 253کیلوگرم واکسن آنفولانزا نیز در جریان ترخیص قرار دارد که به زودی ترخیص خواهد شد.

لطیفی تاکید کرد: این کالاها با 57 اظهار نامه، وارد شده که کالاهای ترخیص شده 44 اظهارنامه را شامل می‌شود و مابقی مربوط به واکسن های در جریان ترخیص است.

به گزارش صبح ساحل، تقریبا همه افراد واجد شرایط از کارکنان در اولین بخش درمان واکسینه شده‌اند و برای سایر گروه‌های در معرض خطر نظیر، افراد بالای ۶۵ سال و بیماران صعب العلاج هم الویت بندی صورت گرفته و آن‌ها می‌توانند طی روز‌های آتی و بعد از توزیع در داروخانه و اعلام رسمی، این واکسن را از شبکه داروخانه‌ای تهیه و استفاده کنند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در خصوص هزینه واکسن آنفولانزا با بیان اینکه تنها سری اول این واکسن برای گروه‌های الویت دار رایگان بود و سایر افراد باید هزینه آن را بپردازد، توضیح داد: هزینه واکسن‌هایی که با ارز دولتی وارد شده‌اند ۴۲ هزار تومان است و محموله‌های بعدی که با ارز نیمایی وارد می‌شوند، هزینه بالاتری دارند.

لازم به ذکر است که نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیشتر اعلام کرده بود که بیش از ۱۲ میلیون واکسن آنفولانزا به کشور وارد خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها