فرماندار بندرعباس خبر داد:

تشکیل 491 پرونده براي متخلفان و پلمپ 168 مغازه



صبح ساحل، حوادث _ همزمان با ادامه التهاب در بازار ارز و طلای کشور موجی از گرانی‌ها بخشی از اقلام اساسی مورد نیاز مردم در بازار را نیز فرا گرفت . گزارش های ازاستان حاکیست افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها ، مسئولان را برای مهار بازار و کنترل قیمت‌ها به اتاق جلسات کشاند و ستاد تنظیم بازار با هدف جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان به ریاست استاندارهرمزگان و همکاری فرمانداریها ، سازمان صنعت ، معدن و تجارت ، تعزیرات حکومتی، اماکن، صدا و سیما و جهاد کشاورزی از 13 بهمن امسال تشکیل شد . استاندار هرمزگان در هفته گذشته با غیر منطقی دانستن قیمت بسیاری از کالاها و خدمات در شهرستان بندرعباس دستور به گسترش تلاش دستگاه‌های مربوطه در راستای توقف روند افزایش خودسرانه قیمت‌ها داد.

ابراهیم عزیزی، تفاوت کرایه حمل و نقل، دوری از پایتخت و نداشتن سردخانه و انبار هیچ یک توجیه مناسبی برای گرانی غیر منطقی قیمت کالاها به ویژه اقلام غذایی در بندرعباس ندانست و از متولیان به عنوان مدافعان حقوق مردم خواست باید برای واقعی شدن قیمت‌ها تلاش کنند.وی این را هم اضافه کردکه بازار یان و اصناف نباید خودسرانه قیمت ها را افزایش دهند و بدون هماهنگی و موافقت ستاد تنظیم بازار اجازه افزایش دو ریالی قیمت ها را نمی دهیم.

 در همین رابطه با فرماندار بندرعباس در خصوص آخرين وضعيت تنظيم بازار و مبارزه با گرانفروشي گفتگویی انجام دادیم که وی طرح مبارزه با گرانفروشي و تنظيم بازاريك برنامه ملي ذکر کرد که در جهت رفاه حال مردم و مشتريان صورت گرفته است.

  همکاری 200 بازرس افتخاری

عباس اميني زاده افزود: فرمانداري بندرعباس با نگاه ويژه مسائل بازار را رصد مي كند و در همين راستا پنج تیم بازرسی متشکل از بیش  از 200 بازرس افتخاري در خصوص تنظيم بازار با فرمانداري بندرعباس همكاري مي كنند. وی تامين معشيت و ارزاق اساسي مورد نياز مردم همواره يكي از دغدغه هاي اصلي مسئولان عنوان کردو ادامه داد:در همين جهت تلاش شده است تا از تمام ظرفيت ها و پتانسيل ها براي كنترل بازار استفاده شود.

فرماندار بندرعباس با اشاره به سیاست‌های تنظیم بازار، ابراز داشت: بخشی از این سیاست‌ها به صورت کلان است و بخشی دیگر مربوط به نظارت‌های خرد بر عرضه کنندگان کالا می‌شود که در این بخش باید از توان مردم استفاده کرد.

امینی با بیان اینکه براي كنترل قيمت يك عزم كلي در جامعه بايد به وجود بيايد و همه مردم و مسئولان بايد با همكاري و تعاون همديگر نوسانات بازار را كنترل كنند اظهار داشت: مردم بايد به حقوق شهروندي خود آگاه باشند و در اين مقطع زماني نياز اساسي به عزم همگاني و نظارت مردمي بر قيمت كالاها وجود دارد که با استفاده از اطلاعات مردمي و نگاه ويژه مردم مي توان به شكل مطلوب بازار را كنترل كرد.

 نباید در حق کسبه اجحاف شود

این مقام مسوول تصريح كرد: كسبه و فروشندگان هم بخشي از مردم هستند، نبايد در حق آنها اجحاف صورت پذيرد اما آنها بايد بدانند دستگاه هاي نظارتي با تخلفات به صورت قاطع برخورد مي كنند و در تامين حقوق اساسي مردم گامي عقب نمي نهند. 

 امینی این را هم اضافه کرد که اگر مغازه داري تخلفي را تكرار كرد به شدت با آن برخورد خواهد شد و گران خريدن توجيه مناسبي براي گرانفروشي نيست. نماينده عالي دولت در شهرستان بندرعباس خاطر نشان کرد: طرح مبارزه با گرانفروشي و تنظيم بازار از سیزدهم 13بهمن ماه جاری  با همكاري فرمانداري سازمان صنعت و معدن و تجارت و تعزيرات حكومتي آغاز گشته و تا اكنون 168 مغازه متخلف پلمپ شده است.

 امینی از تشکیل  491 مورد تشكيل پرونده براي متخلفان  و انجام  22 مورد نيز نصب پارچه خبر داد. وي گفت: با همكاري و تعامل مناسبي كه بين دستگاه هاي متولي وجود دارد و با حمايت خوب و گسترده استاندار اين طرح تا تنظيم مطلوب بازار ادامه خواهد داشت. امینی تاکید کرد: بايد بستر فراهم شود مردم با فراغ بال و آسودگي خيال بتوانند ملزومات مورد نياز خود را تامين و دغدغه اي در اين خصوص نداشته باشند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها