تولید و  کاشت 70هزار اصله نهال حرا در جزیره قشم



رئیس منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان قشم از تولید، کشت و حفاظت فیزیکی 70 هزار  اصله نهال حرا در روستای هفت رنگو  در این شهرستان خبر داد.
به گزارش صبح ساحل و به نوشته ی پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان، محمودی زاده گفت: رشد بذرهای حرا کاشته شده درنهالستان روستای هفت رنگو با مراقبت ویژه انجام می شود و به تعداد 70  اصله نهال حرا در این گلخانه پرورش داده شده و آماده برای انتقال به عرصه دریا هستند. که طی سه مرحله - جمع اوری بذر، تولید نهال ، کاشت نهال حرا انجام میگیرد.
درخت حرا که نام علمی آن به حکیم و فیلسوف ایرانی ابو علی سینا نسبت داده می شود،درختانی در اندازه‌های سه تا شش متر و با شاخ و برگ سبز روشن هستند.
جنگل های حرا بر روی خاک های لجنی ناشی از رسوب خاک های حاصل از فرسایش سواحل رشد می کند و با جزر و مد آب در دریا شناور می شوند. این ویژگی راز شگفتی جنگل های اسطوره ای حراست.گسترش جنگل و حفظ تنوع زیستی ، حفاظت از خاک ، تقویت زیستگاه پرندگان و حشرات از اهداف تولید و کاشت نهال حراست.
گفتنی است که طرح تولید و کشت نهال حرا از سال ۷۰ در هرمزگان آغاز و تا کنون افزون بر ۱۰ میلیون نهال در سواحل این استان کاشته شده است. استان بوشهر نیز همانند هرمزگان در صدد توسعه و کاشت چند صد هزار اصله نهال حرا است و تا کنون دو فاز کاشت 50 هزار تایی نهال حرا در این استان اجرایی شده است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها