شرکت فایزر به مشکل برخورد؛

نیمی از واکسن های کرونا، تولید نمی شود


نویسنده: سامیه طهورنیان

شرکت فایزر اعلام کرد که به علت بروز یک سری مشکلات در زنجیره تامین مواد اولیه واکسن کرونا، تنها می‌تواند نیمی از برنامه تولید واکسن کرونای خود را برای پایان سال 2020محقق کند. در این رابطه سخنگوی فایزر گفت: افزایش ظرفیت تولید مواد اولیه بیشتر از آنکه پیش‌بینی می کردیم، طول می‌کشد.

به گزارش سرویس بین الملل صبح ساحل و به نقل از «وال استریت جورنال»، فایزر قبلا پیش‌بینی کرده بود که می تواند تا پایان سال 2020، تقریبا ۱۰۰ میلیون دوز واکسن تولید کند، اما مسئولان این شرکت می گویند که در حال حاضر فقط نیمی از این برنامه قابل تحقق است. البته فایزر همچنان پیش‌بینی می‌کند که می تواند طبق برنامه قبلی در سال ۲۰۲۱ بیش از یک میلیارد دوز واکسن تولید کند. فایزر مواد اولیه خود را از ارائه دهندگان در ایالات متحده و اروپا تهیه می کند.


گفته می‌شود که بریتانیا ۴۰ میلیون دوز واکسن فایزر/بیون‌تک را برای استفاده در ماه‌های پایانی سال جاری و نیز سال ۲۰۲۱ میلادی سفارش داده است.
بیون‌تک به همراه فایزر نخستین شرکت‌های داروسازی در جهان بودند که از پیشرفت‌ چشمگیر و کارایی بیش از ۹۰ درصدی پروژه مشترک تولید واکسن کرونای خود خبر دادند. کمیسیون اروپا پیش‌تر اعلام کرده بود که عقد قرارداد با دو شرکت بیون‌تک و فایزر را برای خرید ۳۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا تصویب کرده است.

منتشر شده: 1
محمد برادر
۱۵ آذر ۱۳۹۹
ما(ایران )در این پروسه چندم صف هستیم
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها