رشد شاخص کل بورس/ ورود دوباره نقدینگی به بازار سرمایه



با شروع معاملات امروز بازار سهام تقاضا در نمادهای بنیادین و نمادهای کوچک بازار سهام بیشتر و باعث رشد شاخص کل در ۱۰ دقیقه ابتدایی معاملات شد و  شاخص کل با رشد بیش از ۲ درصدی به یک میلیون و ۵۲۶ هزار واحد رسید.

به گزارش صبح ساحل، با شروع معاملات امروز بازار سهام پس از افزایش تقاضا در نمادهای بنیادین و کوچک، شاخص کل با رشد بیش از 2 درصدی به یک میلیون و 514 هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز در جریان معاملات امروز 1/5 درصد رشد کرد. در ادامه شاخص کل به یک میلیون و ۵۲۶ هزار واحد رسید.

دیروز با شروع معاملات این هفته از بازار سهام عرضه در نمادهای بنیادین مانند شستا و … باعث روند نزولی شاخص کل شد اما در ادامه روند معاملات، تقاضا در کلیت بازار سهام بیشتر شد و شاخص کل روندی صعودی پیدا کرد و همین نوسان مثبت در منفی شاخص کل دلیلی برای بیشتر بودن تقاضا در معاملات بورس امروز بود.

  

به نوشته تجارت نیوز، بسیاری از کارشناسان محدوده یک میلیون و 500 هزار واحد را محدود مقاومتی شاخص کل می‌دانستند و برخی از کارشناسان نیز این محدوده را هیجانی می‌دانند، اما اکثر کارشناسان روند بازار سهام را تا پایان سال صعودی می‌دانند.

در جریان معاملات امروز گروه‌های بانکی، فلزی، پالایشی، پتروشیمی و خودرویی روندی صعودی دارند و همچنین بسیاری از کارشناسان معتقدند روند بازار سهام این هفته متعادل است.

  

در جریان معاملات امروز نمادهای شستا، فولاد، فارس و خودرو بیشترین تاثیر مثبت را بر بازار سهام امروز داشتند و ارزش کل معاملات بورس و فرابورس در حال حاضر در حدود 5.2 هزار میلیارد تومان و ورود پول حقیقی در حدود 150 میلیارد تومان می‌باشد.

  

با این حال که روند بازار سهام با شروع معاملات این هفته صعودی بوده اما حجم و ارزش معاملات به شدت کاهش پیدا کرده است، بورس در ادامه چه می‌شود؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام در رابطه با بورس این هفته گفت: در جریان معاملات این هفته در حالی که شاخص کل بورس روندی صعودی دارد اما حجم معاملات به شدت کاهش پیدا کرده و برخی دلیل روند صعودی شاخص کل را ورود نقدینگی می‌دانند اما به نظر می‌رسد بازار سهام باید اصلاح داشته باشد و احتمالا در محدود یک میلیون و 600 هزار واحد این اصلاح را تجربه خواهیم کرد.

این کارشناس در ادامه گفت: این اصلاح برای بازار سهام ضروری است و اگر صورت نگیرد ریزش‌های بعدی شاخص کل سنگین‌تر خواهد شد و تا الان نیز به دلیل عرضه‌ اولیه و همچنین بازگشایی پالایشی یکم اصلاح بازار سهام را عقب انداخته‌اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها