رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران:

کاهش 15 تا 20 درصدی تولید تخم مرغ



ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران گفت: کمبود نهاده های مصرفی طیور، زیان پی در پی تولید کنندگان و بی کیفیت بودن نهاده ها منجر به کاهش 15 تا 20 درصدی تولید تخم مرغ شده است.

ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران خاطر نشان کرد: کمبود نهاد های مصرفی طیور، زیان پی در پی تولید کنندگان و بی کیفیت بودن نهاده ها منجر به کاهش 15 تا 20 درصدی تولید تخم مرغ شده است.



وی از بالا رفتن هزینه های تولید تخم مرغ و افزایش قیمت نهاده ها طی هفته های اخیر سخن به میان آورد و گفت: با افزایش پارامترهای تولید نمی توان انتظار داشت که نرخ نهایی محصولات تولیدی کاهش یابند! در حال حاضر نرخ واکسن، کارتن شانه و دارو در هر ساعت رو به افزایش است.



وی از تحقق نیافتن وعده ی تحویل سویای 2700 تومانی و ذرت 1500 تومانی توسط دولت به مرغداران خبر داد و افزود: در حال حاضر نرخ تمام شده هر کیلو ذرت به 1700 تومان و قیمت سویا نیز از 2700 تومان به 3250 تومان افزایش یافت.



"مرغداران با فروش هر کیلو تخم مرغ 3000 تا 4000 تومان زیان می کنند"



رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران از به صرفه نبودن نگه داشتن مرغ برای مرغداران خبر داد و گفت: تولید کنندگان بابت هر کیلو تخم مرغ بیش از 15 هزار تومان هزینه کرده اند و نمی توانند محصولشان را با قیمت دستوری 12 هزار تومان بفروشند بنابراین نگه داشتن مرغ ها برایشان صرفه اقتصادی نخواهد داشت و آن را تحویل کشتارگاه می دهند.



وی بابیان اینکه روند تولید تخم مرغ 15 تا 20 درصد افت داشته است، تصریح کرد: بی کیفیت بودن نهاده ها، زیان تولید کنندگان و کمبود نهاده منجر به  فرستادن مرغ های مولد به کشتارگاه می شود و این عوامل باعث افت تولید تخم مرغ تا 20 درصد شده است.



به گفته وی در حال حاضر صادراتی نداریم، این در حالی است که از ابتدای سال جاری شاهد صادرات روزی چند صد تن تخم مرغ بوده ایم.



نبی پور ادامه داد: حتی اگر تمام نهاده ها با نرخ تمام شده قبلی تامین شود، نرخ هر کیلو تخم مرغ برای مرغداران بیش از 14 هزار تومان می باشد و اگر 70 درصد از نهاده ها تامین شود، قیمت تمام شده بیش از 16 هزار تومان خواهد بود. در حال حاضر نه تنها این ارقام برای مرغداران تامین نمی شود بلکه برخی از واحدهای کوچک هیچ گونه نهاده ای دریافت نکرده است.



وی در پایان گفت: اگر دولت مشکل تامین نهاده با قیمت مصوب برای مرغداران را حل نکند و قیمت گذاری نیز منطقی نباشد قطعا در آینده شرایط بدتر خواهد شد.



وی در پایان از چالش های پیش رو خبر داد و گفت: تامین نشدن نهاده با نرخ مصوب توسط دولت و منطقی نبودن قیمت گذاری منجر به بدتر شدن شرایط در آینده خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها