فرماندار حاجی‌آباد:

نظارت مستمر بر قیمت و حمل‌ونقل/ قیمت مرغ مطابق با نرخ مصوب توزیع شود



فرماندار حاجی‌آباد قیمت مرغ را تابع نرخ مصوب شده خواند و توصیه کرد: قیمت مرغ در این شهرستان مطابق با نرخ مصوب در بازار توزیع شود.

به گزارش صبح ساحل، «حمید جهانگیری»، فرماندار حاجی‌آباد  عصریکشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار شهرستان حاجی‌آباد با موضوع بررسی قیمت مرغ و کمبود سیمان، گفت: اداره صمت شهرستان قیمت مصوب هرکیلو مرغ گرم را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرده است. وی ادامه داد: در حال حاضر ۲ واحد مرغداری در شهرستان اقدام به جوجه‌ریزی کرده‌اند که با توجه به نزدیکی زمان کشتار برای جلوگیری از هر نوع افزایش قیمتی، نظارت مستمر بر قیمت مرغ و حمل و نقل آن صورت گیرد.

به گفته فرماندار حاجی‌آباد، در این شهرستان حدود ۱۸ مرغداری وجود دارد که اکثریت آنها فعال بوده که این امر نشان دهنده نگاه ویژه دولت به بخش تولید داخلی است. جهانگیری در ادامه این نشست با تاکید بر نظارت مستمر بازرسان بر بازار مرغ و کالاهای اساسی، کمبود سیمان در شهرستان را کمبود خودرو جهت بارگیری در مبدا عنوان کرد.

استان هرمزگان دارای افزون‌بر ۲۵۰ واحدمرغداری فعال با تولید ۳۸هزار تن گوشت مرغ در سال است.

قیمت مرغ در شب یلدا نوسانی ندارد

محمد علی کمالی سروستانی مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی،  از ثبات قیمت و آرامش حاکم بر بازار مرغ خبر داد و گفت: طی سه هفته اخیر، ۳ نوبت نهاده در سامانه بازارگاه اعلام شد که تعدادی از مرغداران که جوجه ریزی کرده بودند، توانستند نهاده دریافت کنند و تعدادی هم‌کماکان به دلیل مشکلات سامانه، تاخیر در ارسال نهاده داشتند که همین‌امر‌موجب شده تاکنون نهاده ای از این محل دریافت نکنند، اما در مجموع توزیع از طریق سامانه بازاگاه منجر به آرامش بازار شده است. این مقام مسئول قیمت مرغ در شب یلدا را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به توصیه پزشکان و مسئولان وزارت بهداشت مبنی اجتناب از دورهمی و مهمانی ها بعید است که بازار ملتهب شود. مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه استمرار توزیع در نهاده، ثبات قیمت مرغ را به همراه خواهد داشت، بیان کرد: گرچه درصدی از توزیع نهاده با نرخ مصوب نمی توان اعلام کرد، اما مسئولان وزارت جهاد اذعان می کنند که ۱۰۰ درصد نهاده مرغدارانی را که جوجه ریزی کردند، تامین می کنند. تاخیر در ارسال نهاده ناشی از مشکلاتی همچون سامانه قرنطینه است‌.

مرغ، به قیمت مصوب تنظیم بازار رسید

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها