کاهش طول دوره قرنطینه مبتلایان به کرونا



مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا اعلام کرد برخی افراد می‌توانند مدت زمان کمتری را در قرنطینه خانگی بمانند.

به نوشته نیوز بریک، شناسایی افراد مبتلا به کرونا و قرنطینه آن‌ها یکی از ساده‌ترین راهکار‌هایی است که می‌تواند زنجیره شیوع کووید ۱۹ را در جامعه قطع کند. افراد آلوده به ویروس پس از مثبت شدن تست کرونا باید دستکم به مدت ۱۴ روز در خانه قرنطینه شوند. با این حال، به تازگی متخصصان آمریکایی از کاهش مدت قرنطینه برخی مبتلایان خبر داده‌اند.

بر این اساس، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: افرادی که علائم کرونا را از خود نشان نداده اند، در صورتی که تست کووید ۱۹ آن‌ها مثبت باشد می‌توانند تنها ۱۰ روز خود را قرنطینه کنند. این افراد در صورتی که احساس سلامتی می‌کنند و مشکل خاصی ندارند می‌توانند با استفاده از ماسک پس از طی ۱۰ روز دوباره به محیط کاری و جامعه بازگردند.

با این حال، کسانی که دارای علائم کرونا هستند شامل قوانین جدید نمی‌شوند و حتماً باید دوره ۱۴ روزه قرنطینه را طی کنند. این افراد همچنین نمی‌توانند زودتر از این دوره دو هفته‌ای اقدام به تست مجدد کرونا و خروج از قرنطینه کنند.

مقامات بهداشتی آمریکا هشدار دادند برخی مبتلایان به کرونا برای آنکه بتوانند زودتر از قرنطینه خارج شوند مدعی هستند علائم بیماری را ندارند و یا علائم کرونا را به بیماری‌های دیگر مانند سرماخوردگی نسبت می‌دهند. با این حال، این افراد باید دوره کامل قرنطینه را طی کنند، زیرا بی توجهی به این موضوع خطرناک است.

دانشمندان امیدوارند با کاهش طول دوره قرنطینه، مردم رغبت بیشتری برای گذراندن دوره کامل قرنطینه در خانه داشته باشند. تحقیقات نشان داده است اصلی‌ترین عامل تشدید شیوع همه گیری کرونا در جامعه بی توجهی افراد به قرنطینه فردی در زمان ابتلا است. این افراد با حضور در جامعه و محیط کار باعث آلوده شدن افراد دیگر می‌شوند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها