مرغداران هرمزگانی در تامین نهاده دامی با مشکل روبه‌رو هستند



مرغداران هرمزگان به واسطه تامین و تحویل نشدن به موقع نهاده‌های دامی مورد نیاز برای پرورش مرغ با مشکل روبه‌رو شده و ناچار از تهیه ذرت و سویا با قیمت بالا از بازار آزاد شده‌اند.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، مدیرعامل اتحادیه مرغداران هرمزگان اظهار داشت: نهاده‌های دامی از بندر امام خمینی به کشور وارد می‌شود که برای تهیه آن باید از طریق سامانه بازارگاه اقدام کرد.

سید مرتضی موسوی افزود: درحالی که سامانه‌ای شدن فرآیند و تمرکز کار بایستی موجب تسریع فرآیندها شود اینگونه نشده و زمان رسیدن نهاده مورد نیاز نه تنها کاهش نیافته بلکه بیشتر هم شده است.

وی اضافه کرد: اما زمانی که اینگونه نبود و مرغدار از طریق سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اقدام می‌کرد کار با سرعت بیشتری انجام می‌شد مرغدار در زمان جوجه ریزی به این شکل مشکل نهاده نداشت.

وی ادامه داد: درحالی که از زمان جوجه ریزی تا عرضه مرغ به بازار در هرمزگان بین ۳۸ تا ۴۰ روز طول می‌کشد نهاده مورد نیاز بعد از این زمان بدست مرغدار می‌رسد  و تولید کننده ناچار از مراجعه به بازار آزاد است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران هرمزگان ابراز داشت: از طرف دیگر قمیت جوجه ای که وزارت جهادکشاورزی اعلام کرده  ۲۸ هزار ریال و قیمت جوجه در بازار ۴۵ تا ۵۰ هزار ریال است، به عبارت دیگر قیمت کارشناسی شده وزارت جهادکشاورزی با واقعیت بازار همخوانی ندارد.

موسوی تقاضا کرد: با توجه به این شرایط از مسوولان انتظار می‌رود برنامه ریزی‌هایی منطبق با واقعیت و آینده نگرانه داشته باشند تا صنعت مرغ دچار آسیب نشود زیرا جوجه ای که امروز ریخته می‌شود ۴۰ روز دیگر آماده عرضه در بازار می‌شود.

  

گفتنی است، چند روز پیش رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از رشد 42 درصدی جوجه ریزی هرمزگان نسبت به سال گذشته خبر داده و گفته بود: اکنون بیش از ۲ میلیون قطعه جوجه یک تا چهل روزه در واحد‌های مرغداری استان در حال پرورش است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها