سرقت هزار تن پودر آلومینیوم از یک کشتی در "بندرعباس"



با هوشیاری، تلاش و سرعت عمل کارآگاهان پلیس آگاهی استان، سارقان محموله هزار و 100 تنی پودر آلومینیوم از یک کشتی به ارزش 150 میلیارد ریال در شهرستان "بندرعباس" و دو استان مرکزی در کشور شناسایی و دستگیر شدند.

  

به گزارش صبح ساحل، سردار "غلامرضا جعفری" بیان داشت: در پی وقوع سرقت یک محموله هزار و 100 تنی پودر آلومینیوم و عدم ثبت و فقدان اطلاعاتی از ماهیت و یا آثاری از سرقت محموله در سیستم ، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان مجرب اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در این رابطه کارآگاهان با بازبینی کلیه اوراق و مدارک مرتبط با تخلیه محموله از یک کشتی چینی دریافتند محموله مورد نظر توسط سارقان از اسکله خارج و در استان های مرکزی کشور به فروش رسیده که با اقدامات اطلاعاتی و فنی به عمل آمده شبکه گسترده ای از سارقان و خریداران اموال مسروقه در 2 استان مرکزی کشور و شهرستان "بندرعباس" شناسایی شد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان اظهار داشت: مأموران با اقدامات عملیاتی صورت گرفته و با اخذ نیابت قضائی به دو استان مرکزی در کشور طی چند عملیات جداگانه و  ضربتی 18 سارق و مالخر محموله های پودرآلومینیوم را دستگیر و به "بندرعباس" منتقل کردند که متهمان در بررسی های های صورت گرفته، ضمن اعتراف به جرم ارتکابی به مراجع قضائی معرفی و با قرار مناسب روانه زندان شدند.

سردار جعفری با اشاره به کشف هزارو 100 تن محموله پودر آلومینیوم سرقت شده، موارد استفاده این پودر را در صنعت پزشکی و داروسازی، تولید شمش و ورق آلومینیوم، تولید انواع مواد آتش بازی، تولید لوازم خانگی ، صنایع آرایشی و ...  عنوان کرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش محموله مسروقه برابر اعلام کارشناسان 150میلیارد ریال است، افزود: پليس با به‌کارگيري تمام توان عملياتي و انتظامي خود در تامين نظم و امنيت شهروندان تلاش مي‌کند و لازم است، شهروندان نيز ضمن رعايت نکات ايمني و امنيتي در پيشگيري از جرایم، هرگونه موارد مشکوک را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها