جمع‌آوری ۳۶۰۰ تن نخاله از معابر قشم؛ ساز شهرک‌های جزیره کوک می‌شود



مدیر امور شهری و روستایی منطقه آزاد قشم از جمع‌آوری ماهیانه ۳۶۰۰ تن نخاله، پسماند و ضایعات ساختمانی از معابر شهر قشم و شهرک‌های آن خبر داد.
به گزارش خبرنگار صبح ساحل از قشم، فرج طهماسبی اظهار داشت: ماهیانه سه هزار و ۶۰۰ تن نخاله، پسماند و ضایعات ساختمانی از معابر شهر قشم و شهرک‌های آن با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال جمع‌آوری می‌شود.
وی با بیان اینکه عمده نخاله‌های موجود در سطح شهر را نخاله‌های بلاصاحب تشکیل می‌دهند، افزود: در سطح شهرک‌ها نیز ساختمان‌های در حال احداث بزرگترین نخاله سازهایی هستند که سبب تخریب سیمای شهری می‌شوند.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از پاکسازی دستی و مکانیزه شهرک‌های قشم خبر داد و اضافه کرد: هم اکنون کار جمع‌آوری نخاله، علف‌های هرز و بوته کنی در شهرک‌های نریمان، الهیه و پیاده‌روها و معابر در جداره اصلی شهر با همکاری واحد خدمات شهری شرکت تعاونی کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم در حال انجام است.
طهماسبی افزایش ضریب سلامت، بهبود مناظر شهری، ارتقای امنیت برای مردم و بهبود رفاه عمومی را از جمله اهداف جمع‌آوری  نخاله‌های شهری عنوان و ابراز داشت: تا یک ماه آینده مابقی شهرک‌های قشم از حیث پاکسازی، نخاله‌زدایی و جمع آوری پسماند و ضایعات ساختمانی سیمایی دگرگون خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: با تحقق این مهم می‌توان در فصول خنک قشم، بهترین سیما و مناظر شهری را برای جزیره، ساکنان، مسافران و گردشگران رقم زد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها