هشدار هواشناسی هرمزگان:

کاهش شدید دمای هوا از شنبه 6 دی ماه در استان



سازمان هواشناسی هرمزگان هشدار داد که از شنبه 6 دی ماه شاهد کاهش شدید دما در استان خواهیم بود.

 

به گزارش صبح ساحل، سازمان هواشناسی هرمزگان در اطلاعیه‌ای با سطح هشدار نارنجی از کاهش شدید دما در استان هرمزگان تا 8 درجه از روز شنبه 6 دی ماه خبر داده است.

در این اطلاعیه همچنین از احتمال وزش شدید بادهای شمال شرقی با سرعت 50 کیلومتر در ساعت همراه با خیزش گرد و غبار به عنوان مخاطرات اصلی تأثیر سامانه پرفشار سرد در مناطق جنوبی کشورمان یاد شده است.

همچنین تأثیر این سامانه عمدتا در مناطق حاجی‌آباد، بستک، رودان، میناب، بشاگرد و بخش مرکزی بندرعباس اعلام شده و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی را نیز هشدار داده است.

همچنین روز یک شنبه 7 دی ماه نیز کیفیت هوا در استان بشدت کاهش می‌یاید و لذا شهروندان از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

از ظهر جمعه تا ساعات پایانی شب دریا به ویژه در جزایر غربی استان و تنگه هرمز با وزش تندباد‌های شدید شمال غربی مواج و طوفانی خواهد شد و شرایط برای تردد‌های دریایی نامساعد خواهد بود.

سرعت باد به ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به ۲ متر خواهد رسید.

طی روز‌های شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز با تاثیر سامانه پرفشار در مناطق شرقی و مرکزی استان و همچنین در تنگه هرمز وزش تندباد‌های شدید شمال شرقی سبب گردوخاک در مناطق خشکی و طوفانی شدن دریا خواهد شد.

سرعت وزش باد به ۶۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا نیز به بیش از ۲ متر می‌رسد.

هشدار هواشناسی

طی این مدت کاهش محسوس دمای هوا در استان پیش بینی می‌شود.

با توجه به طوفانی شدن دریا از ظهر جمعه تا روز یکشنبه هفته آینده توصیه می‌شود که شناور‌های سبک از هرگونه تردد دریایی جدا خودداری کنند و تمهیدات لازم نیز در بنادر استان اتخاذ شود.

هواشناسی

همچنین با توجه به افت دما توصیه می‌شود که تمهیدات لازم برای جلوگیری از خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی در مزارع و باغ‌ها اتخاذ شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها