سخنان امام جمعه شهرستان بندرعباس در خصوص یکشنبه های علوی



سخنان دکتر عبادی زاده نماینده محترم ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه شهرستان بندرعباس در خصوص یکشنبه های علوی:

یکی از اعتقادات و باورهای ما در دین مقدس اسلام این است که ما هر روز هفته را به یکی از این نگهبانان آن رروز واگذار کنیم و بسپاریم.
برای اینکه پیوند امت اسلامی ناگسسته باشد و این پیوند مستحکم تر باشد هر روزی به نام امامی و معصومی نامگذاری شده‌است و بعضی از روزها به نام چند امام معصوم.

روز شنبه روزی است که همه ما باید به نگهبان روز شنبه، حضرت رسول اکرم (ص) پیوند بخوریم و ارتباط برقرار کنیم و آن روزمان را، روز توسل و توجه به ساحت مقدس پیامبر اکرم قرار دهیم.

روز یکشنبه، روز امیرالمومنین علی علیه السلام و فاطمه زهرا (س) است و یکشنبه ها متعلق به این دو عزیز و بزرگوار است و یکشنبه‌های علوی را بر همین اساس در جامعه مان برای اینکه ارتباط مردم و پیوند مردم با مقام شامخ نورانی ولایت امیرالمومنین علی‌بن‌ابیطالب علیه‌السلام مستحکم تر بشود، باید این روز را باید فرهنگ‌سازی کنیم و ارتباط مردم را با این روز بیشتر کنیم،
چرا که اگر جامعه در این روز به نگهبان این روز یعنی امیرالمومنین متوسل بشوند و تلاش بکنند با خواندن ادعیه نورانی که وارد شده بویژه زیارت امین‌الله و همینطور زیارت مخصوص اميرالمؤمنين علیه السلام در روز یکشنبه و همینطور با اذکار نورانی و هدیه ثواب آن اذکار نورانی به روح مقدس امیرالمومنین علی علیه السلام، قدمی برای ارتباط هرچه بیشتر خودمان با امیرالمومنین و نزدیک شدنمان به مقام شامخ نورانی آن حضرت برداریم.

روز دوشنبه متعلق است به امام حسن علیه السلام و امام حسین علیه السلام.

نگهبانان آنروز این دو بزرگواراند و جامعه اسلامی باید خودش را به نگهبانان این روز وصل کند.

روز سه‌شنبه متعلق به وجود مقدس و نازنین علی بن حسین علیه السلام و امام باقر علیه السلام و امام صادق علیه السلام است.
و روز چهارشنبه متعلق به چهار امام پس از آن، و روز پنجشنبه متعلق به امام عسکری علیه السلام و روز جمعه متعلق است به حجت ابن الحسن العسکری، امام زمان روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء،

انشالله جامعه ما هر روزخودشان، خودشان را  به آن امام حواله دهند.
هر روز خودشان را با توسل به آن امام عزیزی که نگهبان آن روز است و حافظ ماست تلاش بکنیم که انشالله محبتمان، عشقمان و ولایتمان به آن حضرات معصومین سلام الله علیهم اجمعین بیشتر شود.
امیدواریم انشالله این مسئله که یکشنبه ها به عنوان یک شنبه های علوی معرفی شده، زمینه ای  برای ارتباط هرچه بیشتر امت با امیرالمومنین علی‌بن‌ابیطالب علیه‌السلام باشد.
من برای همه عزیزانی که در راستای فرهنگ سازی این حرکت تلاش می‌کنند، برنامه ریزی می کنند، از صمیم قلب تشکر و قدردانی دارم و امیدوارم که انشاالله روز به روز، مومنان و محبان امیرالمومنین علی علیه السلام، یکشنبه های علوی رو گسترده تر بکنند.
فضایی را به وجود آورند که جامعه در آن روز همه به یاد امیرالمومنین باشند و متوسل به نگهبان آن روز علی بن ابی طالب علیه السلام.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها