مدیر کل انتقال خون هرمزگان:

نیاز روزانه هرمزگان۲۳۰ تا ۲۵۰واحد خون است



مدیر کل انتقال خون هرمزگان گفت: نیاز روزانه هرمزگان۲۳۰ تا ۲۵۰واحد خون است.

به گزارش صبح ساحل، ایمان زارعی این سازمان را مرکزی عام المنفعه و خدمت رسان دانست و عنوان کرد: انتقال خون علاوه بر تامین خون و فرآورده های مورد نیاز ۲۲ مرکز بیمارستانی و درمانی در استان به طور روزانه و مستمر، باید ذخایر خونی مناسبی نیز درمواقع وقوع حوادث و سوانح غیر قابل پیش بینی در اخیار داشته باشد و این ذخایر فقط با حضور داوطلبان اهدای خون ممکن است چون تاکنون هیچ جایگزین مصنوعی به جای خون کشف نشده است.

وی اظهار کرد: در تمامی شرایط حتی در اوج شیوع کرونا هم خدمات انتقال خون بدون وقفه با فعالیت مضاعف و گسترده کارمندان خدوم جهت تامین خون استان ادامه داشت.

مدیرکل انتقال خون استان هرمزگان، اهدا کنندگان را سرمایه های اصلی و بی بدیل انتقال خون دانست و مشارکت فعالانه و گسترده ادارات، ارگان‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و شهروندان اهدا کننده خون از عوامل تاثیر گذار در تامین خون بیماران خصوصاً عزیزان مبتلایان به بیماری‌های خاص استان که بالغ بر ۲۴۰۰ نفر هستند، دانست.

وی ضمن تاکید به نیاز روزانه استان به ۲۳۰ تا ۲۵۰و احد خون، به شهروندان گروه سن ۱۸ تا ۶۰ سال توصیه کرد که با اهدای حداقل ۲ بار و حداکثر۴ بار خون در سال که هیچ خطری نیز برای سلامتی افراد ایجاد نمی‌کند، می‌توان خون استان را تامین کرد.

زارعی اضافه کرد: ترس از ابتلا به کرونا در کاهش مراجعه داوطلبان اهدای خون بسیار موثر بوده است اما یکی از مسایل مهمی که همیشه در انتقال خون وجود دارد بحث رعایت اصول استاندارد بهداشتی است و این اطمینان را به مراجعین خواهیم داد که انتقال خون جایی برای حضور افراد بیمار و یک مرکز درمانی نیست.

مدیرکل انتقال خون هرمزگان با اشاره به اینکه افرادی که مراجعه و موفق به اهدای خون می‌شوند از بین سالم ترین افراد هستند و همواره در کلیه مراکز اهدای خون اصول بهداشتی نیز طبق دستور العمل‌ها رعایت می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار مرکز ثابت اهدای خون در شهرهای بندرعباس، بندرلنگه، قشم و میناب فعال و همچنین تیم‌های سیاری نیز به طور روزانه به مکان‌های متقاضی جهت اهدای خون داوطلبان اعزام می‌شوند.

وی بیان داشت: سایت nobatdehi.ibto.ir جهت دریافت وقت اهدای خون نیز در دسترس افراد قرار دارد تا با دریافت زمان وساعت مراجعه بدون معطلی خون اهدا کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها