سهام عدالت هم قیمت سکه امامی شد



در پایان معاملات امروز بازار سهام ارزش سهام عدالت به دلیل روند صعودی نمادهای شاخص‌ساز حدود ۲۰۰ هزار تومان رشد کرد.

به گزارش صبح ساحل، با اینکه در مرحله پیش‌گشایش بورس امروز عرضه در شاخص‌سازان زیاد بود اما شروع معاملات با افزایش تقاضا همراه شد و نمادهای تاثیرگذار بر ارزش سبد سهام عدالت در جریان معاملات امروز رشد کردند.

ارزش سهام عدالت در جریان معاملات امروز حدود ۲۰۰ هزار تومان رشد کرد و به ۱۱ میلیون و ۳۵۲ هزار تومان رسید، این در حالیست که ریزش سهام عدالت در جریان معاملات ۳ هفته گذشته حدود ۳ میلیون تومان ریزش کرده است.

کارشناسان عقیده دارند سهام عدالت در کوتاه‌مدت رشد چندانی نخواهد داشت و دارندگان سهام عدالت تنها در بلندمدت می‌توانند بازدهی خوبی دریافت کنند.

همچنین سهام جایزه نمادهای شتران، فملی و فارس در جریان معاملات این هفته در پرتفوی سهامداران ثبت شد.

ارزش سهام عدالت در دوره قبل از اصلاح حدود ۲۱ میلیون تومان بود و امروز با وجود ریزش‌های زیاد فروش این سبد در بازار سهام متوقف است و هنوز سازوکاری برای از سرگیری فروش سبد سهام عدالت در نظر گرفته نشده است.

همچنین، کمیسیون تلفیق مجلس، با ثبت نام هفت میلیون نفر از جاماندگان سهام عدالت در کل کشور موافقت کرده است. طبق گفته ابراهیم عزیزی پس از موافقت کمیسیون تلفیق، در قدم بعدی پیشنهاد ثبت‌نام هفت میلیون جامانده از ثبت‌نام سهام عدالت، باید در صحن علنی مجلس مطرح و در معرض رای کل نمایندگان مجلس قرار گیرد تا به تصویب نهایی برسد. در حالی که این طرح هنوز تصویب نهایی نشده، محمد صفائی دلوئی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به تجارت‌نیوز گفت که از شهریور ماه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تکلیف شد که مشمولان جدید را شناسایی کند. به گفته او، سهام عدالت جدید به همه روستائیان، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و خانوارهایی که درآمد ماهانه کمتر از پنج میلیون تومان دارند اختصاص داده می‌شود.

همچنین این لیست در بهمن ماه مشخص می‌شود و وزارت کار با همکاری وزارت اقتصاد باید منابع و سهام لازم برای مشمولان جدید را در نظر بگیرند.

منبع:تسنیم/تجارت نیوز

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها