۷۵ واحد مسکونی زلزله زده هرمزگان به بازسازی نیاز دارند



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: ۲۵۰ واحد مسکونی در منطقه زلزله زده این استان نیاز به تعمیر و ۷۵ واحد نیاز به بازسازی دارند.

به گزارش صبح ساحل، «مهرداد حسن‌زاده»، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: عملیات تشکیل پرونده برای این منازل با حضور کارشناسان بنیاد مسکن در منطقه متاثر از زمین لرزه پنج و نیم ریشتری بندر کُنگ از صبح روز گذشته آغاز شد. وی ادامه داد: حضور کارشناسان در آن منطقه وقوع زمین لرزه برای تشکیل پرونده منازل آسیب دیده و تخریب شده در راستای جلوگیری از سفر اهالی روستاهای آسیب دیده به شهر با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا انجام شده است.

وی اضافه کرد: موافقت شفاهی پرداخت تسهیلات بانکی قرض الحسنه به خانواده‌هایی که منازلشان در زمین لرزه پنج و نیم ریشتری بندر کنگ دچار آسیب اساسی و یا جزیی شده اخذ شد تا امکان پرداخت وام بانکی برای آغاز عملیات بازسازی منازل آسیب دیده در کمترین زمان ممکن فراهم باشد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود: در مجموع یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال (۱۶۵ میلیون تومان) به این خانوارها کمک بانکی می‌شود که یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال آن وام بانکی قرض الحسنه و ۵۵۰ میلیون ریال دیگر آن بلاعوض است.

به گفته‌ی مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، پنج کمک در منطقه زلزله زده برپا شده و ۲۰۰ تخته چادر، ۶۰۰ تخته پتو، ۳۷۰ موکت و ۴۴ چراغ بین خانوارهای متاثر از این زمین لرزه توزیع شده و علاوه بر آن ۵۰ بسته اقلام خوراکی ۲۴ ساعته و ۳۰۰ بسته معیشتی نیز به آنان داده شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها