بندرعباس، قشم و حاجی‌آباد در وضعیت زرد کرونایی



 براساس اعلام وزارت بهداشت؛ بندرعباس، قشم و حاجی‌آباد در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت کم خطر آبی قرار دارند. هفته گذشته پارسیان و جزیره هرمز تنها نقاط زرد هرمزگان بودند. مسئولان علوم پزشکی استان علت اصلی افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت زرد را بی توجهی برخی از مردم به پروتکل‌های بهداشتی عنوان کردند. این درحالی است که با هجوم مسافران در هفته‌های اخیر به هرمزگان و بخصوص شهرهای بندرعباس و قشم این اتفاق قابل پیش بینی بود.

 

به گزارش صبح ساحل، استاندار هرمزگان شنبه 4 بهمن ماه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا وعده کنترل شدید ورودی‌های استان را تا اردیبهشت 1400 داد. اما دو روز بعد پلیس راه هرمزگان این موضوع را تکذیب کرد و گفت:«تاکنون دستوری در این باره به ما ابلاغ نشده است». روز جمعه 10 بهمن ماه نیز شاهد صف‌های طولانی مسافران در اسکله شهید حقانی و حضور پرتعداد گردشگران در جزیره هرمز بودیم.
با این رویه قرمزشدن وضعیت برخی از شهرهای هرمزگان در هفته‌های آینده چندان غیره منتظره نخواهد بود. 995 فوتی، 125 بیمار بستری، 35 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو)، 5 بیمار با حال وخیم و یک‌هزار و 169 بیمار در مراقبت خانگی، آخرین وضعیت این ویروس در هرمزگان است. گفتنی است، محدودیت‌های رنگ‌بندی جدید از شنبه 11 بهمن‌ماه در شهرستان‌ها اعمال شده است.

  

بندرعباس، قشم و حاجی‌آباد در وضعیت زرد کرونایی

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها