همزمان با دهه فجر:

بهره مندی۲۳ هزار نفر از جمعیت روستایی هرمزگان از آب شرب سالم



- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: در دولت تدبیر و امید اقدام های بسیار خوبی جهت توسعه آبرسانی به مناطق روستایی استان انجام شده و ۲۳ هزار نفر از جمعیت روستایی هرمزگان همزمان با دهه فجر امسال از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می شود.

به گزارش صبح ساحل، امین قصمی اظهار داشت: دهه فجر امسال هفت مجتمع آبرسانی از مجموع ۱۳ مجتمع آبرسانی روستایی در دست اجرا در هرمزگان به بهره برداری می رسد که با تحقق این مهم ۲۳ هزار نفر جمعیت روستایی ساکن در ۳۰ روستا از آب شرب سالم بهره مند خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: شش مجتمع آبرسانی روستایی نیز جهت بهره مندی مردم ۲۷ روستا از آب شرب سالم تا پایان امسال وارد مدار فعالیت می شوند.

به نوشته ایرنا، این مقام مسوول ابراز داشت: در حال حاضر ۲۳ مجتمع آبرسانی روستایی در سطح روستاهای هرمزگان در مدار فعالیت قرار دارد که ۵۶۷ روستا با جمعیت ۳۹۵ هزار و ۸۱۵ نفر را تحت پوشش قرار داده است.

قصمی خاطرنشان کرد: با حمایت های دولت تدبیر و امید و اتمام پروژه های آبرسانی در دست اجرا در هرمزگان، تا شهریور ماه ۱۴۰۰ نیز ۶۱ روستا با جمعیتی بیش از ۴۰ هزار نفر از محل طرح یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب تامین آب خواهند شد.

وی بیان داشت: درحال حاضر بیشترین تنش آبی در روستاهای مرکز و شرق هرمزگان است که در این راستا تکمیل تعداد ۲۳ مجتمع آبرسانی شامل ۵۶۷ روستا از محل اعتبارات ملی و استانی در شهرستان های بندرعباس، میناب، بشاگرد، جاسک، رودان، حاجی آباد، قشم، بندرلنگه، بندرخمیر و بستک در دست اجراست. 

قصمی تصرح کرد: در حال حاضر تعداد ۳۸۵ روستای هرمزگان با جمعیتی افزون بر ۲۹ هزار نفر به علت پراکندگی روستاها و نبود منابع آبی پایدار و قابل شرب در نزدیکی آن‌ها،  بدون تاسیسات و شبکه آبرسانی هستند.

این مسوول آب و فاضلاب هرمزگان اظهارداشت: بیشتر این روستاها زیر ۲۰ خانوار بوده که آبرسانی به آن‌ها در اولویت قرار دارد.

استان هرمزگان دارای یک هزار و ۷۱۳ روستا با جمعیتی بیش از ۷۵۰ هزار نفر است, براساس آمارهای موجود بیش از ۸۰ درصد از منابع آبی در روستاهای هرمزگان در اثر خشکسالی و برداشت های بی رویه کاهش یافته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها