5 شهرستان هرمزگان دوباره به وضعیت نارنجی برگشتند



بر اساس اعلام وزارت بهداشت، سه شهرستان بستک، بندرلنگه و قشم و جزایر کیش و هرمز به وضعیت نارنجی تغییر کردند، نماز جمعه در جزایر قشم و‌ کیش نیز تعطیل شد.


دکترنوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفت‌وگو با صداوسیمای خلیج‌فارس گفت: در این مناطق مشاغل گروه سه و چهار تعطیل است.
به گفته‌ی وی، شهرستان‌های بندرعباس، جاسک، حاجی‌آباد و میناب نیز دارای وضعیت زرد هستند و فعالیت مشاغل گروه۴ نیز در این شهرستان‌ها ممنوع است.

به گزارش صبح ساحل،نماز جمعه این هفته در دو منطقه آزاد قشم و کیش به دلیل تغییر رنگ‌ کرونایی تعطیل شد.

تعطیلی نماز جمعه در قشم و‌ کیش براساس اعلان ستاد ملی کرونا براساس نظر دانشگاه علوم‌ پزشکی استان هرمزگان در این استان گرفته شده است.

با وجود تغییر رنگ کرونایی قشم و‌ کیش از زرد به نارنجی، متاسفانه با وجود افزایش خطرها، مبادی جزیره قشم و کیش به صورت آزادانه به روی مردم باز است و کوچکترین محدودیت و تست و جریمه‌ای برای مسافران در نظر گرفته نشده است.

همزمان با تعطیلات اواخر دی‌ماه و اوایل بهمن‌‌ماه، شمار زیادی از مردم کشورمان به جزیره قشم و کیش سفر کردند و به دلیل بی توجهی بخش عظیمی از مسافران و‌ گردشگران نسبت به پروتکل‌های بهداشتی ستاد کرونا، رنگ آبی کرونایی قشم به زرد و از امروز با توجه به چند فوتی و افزایش آمار مبتلایان به کووید 19، به رنگ نارنجی تبدیل شد.

ساده‌انگاری مسافران در سفر به این دو جزیره و بی‌توجهی و‌کم دقتی نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرونا، ضربه سنگینی به اقتصاد و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی قشم و کیش وارد کرده است که تعطیلی نماز جمعه و کاهش فعالیت‌های اقتصادی به دلیل سخت‌تر کردن آیتم‌های سفر به این جزایر از عواقب این بی‌توجهی‌ها است.

دیگر شهرستان‌های هرمزگان دارای وضعیت آبی هستند.
محدودیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح نیز در همه شهرستان‌ها بدون توجه به رنگ‌بندی اعمال می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها