سی وششمین جشنواره موسیقی فجر مجازی برگزار می شود



با توجه به شرایط کرونایی و لزوم حفظ شیوه‌نامه‌ها و رعایت فاصله‌های اجتماعی، اجراهای سی وششمین دوره جشنواره موسیقی فجر در فضای مجازی پخش می‌شود.

  

به گزارش صبح ساحل،  با توجه به شرایط بیماری کرونا و محدودیت های حضور مخاطبان در سالن های اجرای موسیقی و به جهت همراهی با مصوبات ستاد ملی کرونا، با تصمیم ستاد سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، اجراهای این دوره جشنواره مجازی پخش می شود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز فضای مجازی را بستر مهمی برای حوزه موسیقی خواند. 
برهمین اساس ضبط اجرای گروه‌های حاضر در جشنواره با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی براساس جدول زمانبندی‌آغاز شده است و به‌زودی از سوی دبیرخانه جشنواره جدول اجراهای سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر و بسترهای پخش منتشر خواهد شد.

در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر و در در بخش غیر رقابتی ۱۰۰ گروه موسیقی در حوزه موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک و تلفیقی برای حضور در جشنواره از طریق فراخوان ثبت نام کردند که در مرحله نخست ۶۱ گروه انتخاب شدند و در نهایت ۱۰ گروه برای اجرا به جدول جشنواره راه یافته اند.
با توجه به وضعیت کرونا و اضافه شدن بخش رقابتی، جدول برنامه ها تغییرات اجرایی نسبت به جشنواره های قبل دارد. بر اساس تقسیم بندی هیات انتخاب در هر بخش، ۴۰ درصد گروه‌ها از بخش فراخوان و ۶۰ درصد گروه‌ها با تایید هیات انتخاب به جشنواره دعوت شدند.
همزمان با این جشنواره و در بخش جنبی دومین دوره مسابقه موسیقی و رسانه و بخش پژوهشی برگزارمی‌شود. سی‌وششمین جشنوارۀ موسیقی فجر از تاریخ ۲۸ بهمن تا ۳ اسفند ۱۳۹۹ به دبیری حسن ریاحی برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سی وششمین جشنواره موسیقی فجر

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها