توضيحاتی درباره ويزای امارات برای ایرانیان



رئیس دفتر نمایندگی ایران در ابوظبی درباره ويزای امارات برای ایرانیان توضیحاتی داد.
به گزارش صبح ساحل، «سید محمد حسینی»، رئیس دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی شب گذشته در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
١- چند ماه پيش براي دانشجويان آيمتي (براي تحصيل علوم پزشكي در #ايتاليا كه سنترشان را دبي انتخاب كرده بودند و از همه جا نااميد) و متعاقبا دانشجوياني كه وقت مصاحبه داشتند با آنكه وظيفه سازماني من نبود مداخله كردم و پس از مدت‌ها پيگيريِ مستمر براي چند صدنفر ويزا اخذ شد كه سرنوشت خيلي ها را تغيير داد.
٢- اين كار باعث شد اولا حجم مراجعات به من زياد شد ثانيا اين تصور براي عده اي از هموطنان ايجاد شد كه پيگيري #ويزا، وظيفه بنده است لذا مدام عده اي شب و روز و گاهي طلبكارانه!! طالب ويزا هستند!
٣- صدور ويزاي هر كشور از اختيارات آن كشور است كه متناسب با شرايط مختلف اعم از سياسي (رابطه) و امنيتي و بهداشتي تصميم ميگيرد. نمي‌توان با كشورهاي ديگر مقايسه كرد و يا كشوري را وادار به صدور ويزا كرد (جهت اطلاع ما هم فعلا صدور ويزا براي اتباع خارجي را الا موارد خاص درماني ممنوع كرده‌ايم)
٤- قاعدتا ويزاي هر كشور را بايد از سفارت ان كشور (در مورد امارات بايد از سفارتشان در تهران) پيگيري كرد و نه از سفارت ايران! هرچند من هم بنوبه خود و فراتر از وظيفه اداري و سازماني و صرفا براي كمك به هموطنان بطور جدي پيگير هستم!
وظيفه اصلي ما توسعه روابط كلان دو كشور است. خوشبختانه با فضل و عنايت الهي و دعاي خير شما، طي چند ماهي كه در ابوظبي مستقر شده ام، قدم هاي خوبي برداشته شده و ملاقات هاي سودمندي انجام شده است. ان شاءالله با توسعه روابط بخش عمده اي از مشكلات حل خواهد شد. اميدوارم شرايط را خوب درك كنيد.

به گزارش صبح ساحل، «سید محمد حسینی» رئیس دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در امارات عربی متحده در 5 بهمن‌ماه در توئیتی درباره صدور روادید گردشگری امارات برای اتباع ایرانی نوشت: «هموطنان عزیز از تاریخ صدور روادید گردشگری می‌پرسند. قرار بود ایران و چند کشور در لیست صدور روادید باشند، اما با افزایش ناگهانی مبتلایان به کرونا در دبی فعلا تاریخ قطعی اعلام نشده است.»

گفتنی است، حسینی ششم آذر ماه نیز در صفحه توئیترش در پی انتشار خبری مبنی بر تصمیم دولت امارات برای توقف صدور روادید برای اتباع ۱۳ کشور از جمله ایران نوشته بود: اخیرا در برخی از سایت‌ها، اعلام شده که دولت امارات برای همیشه صدور روادید برای ایرانیان را متوقف کرده است. در پیگیری از مقام مسئول وزارت خارجه امارات گفته شد که توقف صدور ویزا برای ۱۳ کشور اعلام شده، موقتی و تا اطلاع ثانوی است.به شایعات و اخبار غیرموثق توجه نکنید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها