وزارت بهداشت:

اضافه وزن خطر ابتلا به کرونا را دوچندان می کند



سخنگوی وزارت بهداشت، چاقی و اضافه وزن را عاملی برای ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله کرونا خواند و گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته اغلب افراد جوان و میانسالی که بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بستری شدند، دچار اضافه وزن بودند.

به نوشته ایسنا، دکتر سیما سادات لاری، گفت: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد چاقی و اضافه وزن به طور مستقیم و غیر مستقیم بر ابتلا و تشدید علائم کرونا در افراد نقش ایفا می‌کند. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته اغلب افراد جوان و میانسالی که بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بستری شدند دچار اضافه وزن بودند. 

وی افزود: گرچه لزوم اتخاذ رژیم غذایی مناسب برای کنترل وزن همواره حائز اهمیت است ولی در شرایط اپیدمی این امر اهمیت دوچندان دارد.

لاری گفت: امیدواریم آن دسته از هموطنانی که دچار چاقی هستند این‌بار جدی‌تر در تغییر رژیم غذایی و انجام فعالیت‌های بدنی به دور از حضور در اماکن شلوغ و فاقد تهویه مناسب اقدام کنند.

گفتنی است؛ در دوران کرونا و در هنگام قرنطینه باید رژیم غذایی را دقیق رعایت کرد، رژیم غذایی باید کامل، متنوع و متعادل باشد. هر یک کیلوگرم چاقی می‌تواند به‌شدت خطر عوارض کرونا را افزایش دهد.شایع‌ترین روش برای تخمین چاقی استفاده از شاخص توده بدن (BMI) است. شاخصی که با تقسیم کردن وزن شخص بر حسب کیلوگرم بر توان دوم قد وی بر حسب متر به دست می‌آید. طبق تعریف هنگامی که شاخص توده بدن از ۳۰ (kg/m^۲) بیشتر شود، ۳۰ kg/m۲، آن فرد چاق محسوب می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها