صادرات مرغ ممنوع شد



مرغ از اوایل زمستان امسال کمیاب شد و مرغ‌فروشان از کم‌شدن سهمیه‌ی روزانه‌شان سخن می‌گفتند؛ اما مسئولان همواره مشکلی در تامین این کالای اساسی نمی‌دیدند. احتکارکنندگان از فضای ملتهب بازار مرغ و گوشت استفاده کردند و اخبار احتکار مرغ در سایر شهرستان‌ها شنیده می‌شود. قیمت مرغ نسبت به ماهی و گوشت به‌صرفه‌تر است و  بیشتر در سبد معیشتی قشر ضعیف جامعه قرار می‌گرفت که با کمبود مرغ، سبد معیشتی قشر متوسط کوچکتر شده‌است. درنهایت به دلیل عدم کنترل قیمت بازار، مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران از ممنوعیت صادرات گوشت مرغ خبر داد.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از فارس،«علی اکبر شامانی»، مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران ممنوعیت صادرات گوشت مرغ را به کلیه گمرکات اجرایی کشور ابلاغ کرد.

بر اساس این ابلاغیه، صادرات گوشت مرغ از ۲۰ اسفند ماه ممنوع شده است.

کشورهای دیگر به ویژه در شرایط کرونا تامین نیاز داخل را در اولویت قرار داده اند رئیس جمهور روسیه دستور کنترل شدید بر صادرات محصولات غذایی و کشاورزی صادر کرده و عوارض صادرات را چند برابر کرده اند.

نکته بعدی اینکه مدیریت بر صادرات و واردات، برای کنترل بازار و جلوگیری از گرانی است. بخشنامه های این چنینی که پس از گرانی صادر می شود زمان زیادی نیاز خواهد داشت تا تاثیر خود را بر بازار بگذارد.

پیش ازاین؛  ستاد تنظیم بازار کشور در آبان‌ماه سالجاری به منظور کنترل بازار مرغ و جلوگیری از روند افزایشی قیمت آن، در توافقی با وزارت جهاد کشاورزی ممنوعیت صادرات مرغ از اول آبان ماه تا اطلاع ثانوی را اعلام کرده‌بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها