خط دوم طرح انتقال آب خلیج فارس به استان‌های شمالی و مرکزی کشور افتتاح شد



آیین بهره برداری و عمیات اجرایی خط دوم طرح انتقال آب خلیج فارس به استان‌های شمالی و مرکزی کشوربا دستور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شد.

به گزارش صبح ساحل، استاندار هرمزگان روز یکشنبه در مراسم آغاز به کار این طرح گفت: با دستور رییس جمهوری قطعه دوم خط یک انتقال آب خلیج فارس به صنایع سرچشمه و قطعه سوم خط یک انتقال آب از خلیج فارس به اردکان (چادرملو) افتتاح شد.
فریدون همتی افزود: همچنین امروز آغاز عملیات اجرایی خط دوم انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های خراسان جنوبی و رضوی و خط سوم انتقال آب از خلیج فارس به استان اصفهان آغاز شد.
وی، حجم سرمایه گذاری در این طرح ملی انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان را یکهزار و ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: طرح بزرگ انتقال آب از خلیج فارس برای نخستین بار در کشور با بهره‌برداری از منابع آب‌های آزاد و انتقال به صنایع معدنی جنوب شرق کشور فراهم شد.
 همتی ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای تامین آب شرب و کشاورزی، از مزیت‌های مهم این طرح بزرگ برای استان هرمزگان است.
وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این خط انتقال، استان هرمزگان از مزایای این طرح بهره‌مند شده و تمامی صنایع و سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف، می‌توانند با خرید از این آب شیرین‌کن، نیاز اساسی آبی خود را تامین کنند.
استاندار هرمزگان تصریح کرد: در مرحله نخست آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس، برای تامین آب مورد نیاز بندرعباس و بندرخمیر به ظرفیت هزار متر مکعب در شبانه‌روز، قرارداد منعقد شد و همچنین برای تامین نیاز آبی رضوان نیز قرارداد منعقد شده است.
وی گفت: در مسیر خط انتقال نیز قرار است، نیاز آبی روستاهای شمال بندرعباس، ایسین، تازیان، قلات بالا و پایین، از همین خط تامین شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها